قتل نوزاد 20 روزه در اشنویه تکذیب شد

 تشحیص دلیل مرگ تنها انجام کالبدشکافی است،  با شکایت والدین

والدین از ثبت شکایت در مراجع قانونی منصرف شده اند!!!

دریافت از: مریم مرادی Maryam Moradi     

دادستان و رئیس شبکه بهداشت و درمان اشنویه با رد شایعه قتل نوزاد 20 روزه در این شهرستان اعلام کردند: هیچ گونه مدرکی دال بر قتل این نوزاد وجود نداشته و شکایتی در خصوص این موضوع به نهادهای قضایی گزارش نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شنوباس انتشار شایعه نادرست قتل نوزاد 20 روزه توسط والدینش در اشنویه  افکار عمومی مردم این شهرستان را طی چند روز گذشته متاثر ساخت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اشنویه در این رابطه به شنوباس گفت: صبح روز دوشنبه 12 مردادماه جسد بی جان نوزاد دختر 20 روزه به اورژانس بیمارستان نبی اکرم (ص) اشنویه منتقل شد.

ابوبکر افشنگ افزود: در تحقیقات اولیه و بررسی های پزشک قانونی بر روی جسد این نوزاد مقداری کبودی در ناحیه گلوی وی دیده شد.

افشنگ با اشاره به نامشخص بودن دلیل مرگ این نوزاد 20 روزه گفت: هنوز دلیل مرگ این نوزاد مشخص نیست و از روی کبودی های روی گلوی وی نمی توان پی به مرگ ناشی از خفگی برد.

وی تصریح کرد: تنها راه تشحیص دلیل مرگ این نوزاد انجام کالبدشکافی در صورت شکایت والدین است که ظاهراً والدین کودک از ثبت شکایت در مراجع قانونی منصرف شده اند.

در این ارتباط دادستان اشنویه نیز در گفتگو با شنوباس ضمن رد شایعه قتل نوزاد 20 روزه در این شهرستان گفت: در بررسی های انجام شده بر روی جسد نوزاد 20 روزه توسط پزشک قانونی ، هیچگونه شواهد متقنی مبنی بر قتل این نوزاد تشخیص داده نشده است.

ناصر عباسی افزود: به دلیل نبود آثار جرم بر روی جسد و عدم ارائه شکایات از سوی والدین، جواز دفن این نوزاد با اعلام مرگ طبیعی صبح امروز صادر گردید.

وی تصریح کرد: پدر این نوزاد در ابتدا ادعا کرده بود که فرزندش به قتل رسیده که در نهایت با پس گرفتن ادعای خود اعلام کرد به دلیل عصبانیت و وضعیت نامناسب روانی هنگام فوت نوزاد به اشتباه ادعاهایی در خصوص قتل مطرح کرده است.شبکه اطلاع رسانی دانا 14 مردادماه