هیچ کشوری حاضر به انجام بازی تدارکاتی با تیم‌ملی فوتبال دختران زیر ١٩ سال نشد

دریافت از: مریم مرادی Maryam Moradi     

سرمربی تیم‌ملی فو‌تبا‌ل دختران زیر ۱۹ سال گفت: تیم شرایط خوبی دارد، اما متاسفانه ما نتوانستیم بازی تدارکاتی برگزار کنیم چرا که به دلیل تداخل بر‌نامه‌ها هیچ تیمی حاضر نشد با ما بازی تدارکاتی برگزار کند.

«مهناز امیر‌شقاقی» در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، درباره شرایط تیم‌‌ملی دختران زیر ۱۹ سال قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا، اظها‌ر کرد: آخرین اردوی تیم‌ملی دو روز پیش به پایان رسید. در اردوی پایانی دو بازی با تیم شهرداری بم انجام دادیم که برای ما خیلی مهم بود و موفق شدیم ترکیب اصلی خودمان را بشناسیم و آمادگی بچه‌ها را مورد ارزیابی قرار دادیم. امیدوارم بازی‌های خوبی در مسابقات قهرمانی آسیا انجام دهیم و گام بعدی را برای پیشرفت فو‌تبا‌ل ایران برداریم و جایگاهمان را بهتر کنیم.

امیر‌شقاقی با تاکید بر این‌که شرایط برای برگزاری بازی تدارکاتی تیم‌ملی مهیا نشد، تصریح کرد: ما بازی تدارکاتی خارجی نداشتیم و کشورهای دیگر موافقت نکردند که با ما بازی کنند و در کمپ‌های خارجی هم نتوانستیم حضور داشته باشیم. از زمانی که توانستیم به مرحله نهایی مسابقات قهرمانی آسیا صعود کنیم با تیم‌های خارجی بازی نکردیم در حالی که این نیاز به شدت احساس می‌شد. فدراسیون تلاش زیادی برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی انجام داد اما نشد.

او ا‌دا‌مه‌ داد: علت برگزار نشدن بازی‌های تدارکاتی کم‌کاری فدراسیون نبود چرا که آقای «کفاشیان» و کمیته‌ بانوان با یازده کشور ارتباط برقرار کردند، اما هیچ یک از آنها قبول نکردند به ایران بیایند و یا ما به آن کشورها برویم. مشکل اصلی هم تداخل برنامه‌هاست چرا که زمانی که ما در اوج تمرینات قرار داریم آنها استراحت دارند و یا برعکس به همین دلیل امکان برگزاری بازی وجود نداشت.

سرمربی تیم‌ملی فو‌تبا‌ل دختران زیر ۱۹ سال با بیان این که فدراسیون برای این تیم‌ملی برنامه خوبی دارد، تصریح کرد: فدراسیون برای این تیم برنامه دارد، چرا که این تیم سال‌ها است تمرین می‌کند و سرمایه‌گذاری زیادی روی آن انجام شده است و افراد زیادی برای آن زحمت کشیده‌اند. این بازیکنان نباید رها شوند. آنها آینده فو‌تبا‌ل ایران هستند و ما اجازه نمی‌دهیم به راحتی از دست بروند. آینده خوبی با این بازیکنان در انتظار فو‌تبا‌ل بانوان ایران است و باید مورد توجه قرار بگیرند. رادیو کوچه 23 مرداد