35 هزار کودک بازمانده از تحصیل به کلاس درس می‌روند

دریافت از: علیرضا طاهرخانی سیادهی Alireza Taherkhani siyadehi

محمد دیمهمعاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

موضوع کودکان ترک تحصیل، کودکان کار و خیابان بسیار جدی است.

کودکان فاقد شناسنامه هم از جمله مواردی است که باعث رنجش ما شده است!

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از شناسایی و بازگشت 35 هزار کودک بازمانده از تحصیل به کلاس‌های درس خبر داد.

محمد دیمه ور در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیا اینکه سال تحصیلی گذشته سیاست انسداد مبادی بیسوادی با جدیت دنبال شد اظهار کرد: سال گذشته موفق شدیم موانع و مشکلات پیش روی ادامه تحصیل 35هزار کودک بازمانده از تحصیل را برطرف کرده و آنها را به مدرسه برگردانیم.

وی افزود: این برنامه در سالهای گذشته هم اجرا می‌شد، ولی از سال گذشته با جدیت پیگیری می شود. اکنون وزیر کشور هم در این باره حساس شده است و نامه مشترکی میان دو وزیر رد و بدل شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بر این اساس استانداران موظف شده‌اند گزارشات سه ماهه اقدامات خود را در این زمینه به هردو وزارتخانه ارائه کنند گفت: وزیر آموزش و پرورش هم موظف است هر شش ماه یکبار گزارشی را در هیات دولت در این باره ارائه کند.

دیمه ور تاکید کرد: موضوع کودکان ترک تحصیل، کودکان کار و خیابان بسیار جدی است. کودکان فاقد شناسنامه هم از جمله مواردی است که باعث رنج ما شده است که آن را سال گذشته در شورای عالی رفاه مطرح کردیم و معاون اول رئیس‌جمهور به وزارت رفاه ماموریت داد تا با کمک ثبت احوال اوراق هویتی برای این کودکان صادر شود. مهرخانه  ۱۷ شهريور