لبخندخانواده‌ای فقیر که ۳ قلو به دنیا آورده‌اند بر لبانشان خشکید

دریافت خبر از:  مریم مرادی Maryam Moradi    

به دنیا آمدن سه‌قلوهایی در شهر سبزوار که با مشکلات زیادی هم روبه‌رو هستند، یاد لایحه‌ای را زنده کرد که مدت‌هاست در پیچ و خم مجلس‌ شورای اسلامی گیر کرده است، لایحه حمایت از خانواده‌های دارای چندقلو.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از روزنامه فرهیختگان، خانواده‌های دارای دوقلو یا چندقلو معمولا به لحاظ مالی با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌شوند و این مشکلات از همان ابتدای تولد با هزینه‌های بیمارستان و “ان‌ای سیو” و غیره، چند برابر می‌شود.

هفده شهریور امسال در یکی از بیمارستان‌های تهران سه‌قلوهایی به دنیا آمده‌اند که خانواده‌شان از همان لحظه‌های اول به دلیل مشکلات مالی شادی را فراموش کردند.

اصغر برقمعلی، پدر سه‌قلوها می‌گوید: “از روزهای اولی که متوجه شدیم خدا به ما سه‌قلو داده با مشکلات زیادی روبه‌رو بودیم و هیچ‌کس به داد ما نرسید، البته اگر خانواده و دوستان‌مان نبودند قطعا مشکلات بیشتری داشتم”.

او با بیان اینکه برای به دنیا آوردن سه‌قلوها مجبور شده از سبزوار به تهران مهاجرت کند، می‌افزاید: “دکترهای شهرستان تقریبا کاری برای ما انجام ندادند به همین خاطر ما به اجبار برای به دنیا آوردن سه‌قلوها به تهران آمدیم تا حداقل بعد از به دنیا آمدن در شرایط بهتری باشند”.

پدر سه‌قلوها در مورد کمک‌هایی که به آنها در طول مدت بارداری و زایمان همسرش شده است، می‌گوید: “تا همین امروز هیچ کمکی به ما نشده است. الان که سه‌قلو‌ها در «ان‌ای سیو» بستری هستند باید بعد از درمان‌شان ۷۰ میلیون تومان برای ترخیص‌شان بدهم که از توان من خارج است. اما اگر در دستگاه نباشند ممکن است برایشان مشکل به وجود بیاید”.

او می‌گوید: “تمام اسباب خانه و هر چیزی که داشته‌ام را فروخته‌ام تا بتوانم هزینه‌های درمان را تهیه کنم. درحال حاضر هم در یک اتاق ۲۰ متری در خاک سفید تهران که سه ماه اجاره‌اش عقب افتاده است زندگی می‌کنیم”.

پدر سه‌قلوها عنوان می‌کند: “نمی‌دانم چرا هیچ کمکی به خانواده‌هایی مانند ما که چندقلو دارند نمی‌شود. چرا ما باید تمام هزینه‌ها را به سختی تهیه کنیم”.

او با بیان اینکه سال‌هاست کار نقاشی ساختمان را انجام می‌دهد و شش سال است که در انتظار بیمه شدن است، می‌افزاید: “تنها بیمه‌ای که تا امروز توانسته‌ام داشته باشم بیمه کمیته امداد است که کمک بسزایی نمی‌تواند بکند، حالا فکر کنید نه بیمه باشید و نه حمایتی از شما بشود، چگونه باید زندگی کنید و سه‌قلوها را بزرگ کنید”.

برقمعلی که در ۳۲ سالگی پدر شده است و تمام شادی‌های روز اولی که خبر پدر شدن را به او داده‌اند، در پیچ و خم هزینه‌های بیمارستان از بین رفته است، برای اینکه بتواند فرزندانش را بزرگ کند به کمک احتیاج دارد.

رسول خضری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد لایحه حمایت از خانواده‌های دارای دوقلو می‌گوید: “لایحه حمایت از خانواده‌های دارای دوقلو و چندقلو در مجلس تصویب نشده و در دست بررسی است، البته باید به این طرح هرچه سریع‌تر رسیدگی شود تا مشکلات خانواده‌های دارای چندقلو برطرف شود”.

او با بیان اینکه باید از خانواده‌ها و جوانان حمایت کنیم، می‌افزاید: “قبل از اینکه چنین لایحه‌ای تصویب شود باید به فکر جوانان بود که بتوانند در یک شرایط خوب زندگی و ازدواج کنند تا زمانی که فرزندی را به دنیا می‌آورند با مشکل روبه‌رو نشوند. این لایحه نیز به دلیل مشکلات بودجه‌ای هنوز بلاتکلیف مانده که باید در این باره برنامه‌ریزی شود”.هرانا 22 شهریور