بخشش نوجوانی که در کودکی مرتکب قتل شده بود

اعدام-جدید-300x191

فرستنده: فرهاد نصیری    Farhad  Nasiri

ـ مسئول طرح “طفلان مسلم” جمعیت امام علی، از بخشش آرمین پسری که در ۱۷ سالگی مرتکب قتل شده بود، از سوی خانواده مقتول خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، با گذشت اولیاء دم، آرمین از قصاص رهایی یافت و پس از ده سال زندگی زیر تیغ اعدام مجددا امید به زندگی خود را بازیافت.

ده سال از ماجرا می‌گذرد، آرمین آن روز ۱۷ ساله بود و خام، مدرسه تیزهوشان درس می‌خواند، یک روز معمولی مثل روزهای دیگر بدون هیچ نیتی وارد ماجرایی شد که هیچ وقت تصورش را هم نمی‌کرد، پدری که مرد صلح بود؛ نوجوان ۱۷ ساله‌ای که می‌توانست آینده درخشانی داشته باشد و یک درگیری و آنچه نباید اتفاق می‌افتاد ولی افتاد تا آرمین را به خلاء ببرد؛ ۱۰ سال زندگی نکند ولی امروز خود را ۲۷ ساله ببیند. حال روح پدری که مرد صلح بود در خانواده‌اش حلول می‌کند تا دست کسی که تنها امیدشان را گرفت بگیرند و به زندگی بازگردانند و در این حیاتی نیکوست.

فرزاد حسینی، مسئول طرح “طفلان مسلم” جمعیت امام علی، گفت: “جمعیت امام علی طرحی را پایه گذاری کرده است به نام طرح «طفلان مسلم» که در آن تلاش می‌شود برای نوجوانان زیر ۱۸ سال مرتکب قتل از خانواده مقتول رضایت گرفته شود”.

وی افزود: “جمعیت امام علی ۱۶ سال است که فعالیت خود را شروع کرده ولی طرح “طفلان مسلم” شش سال پس از تاسیس جمعیت و به مدت ۱۰ سال است که کار خود را ادامه می‌دهد”.

حسینی ادامه ادامه داد: “در سال‌های گذشته در طرح طفلان مسلم به پرونده‌هایی غیر از قتل هم پرداخته می‌شد اما این طرح در سه سال اخیر به طور خاص بر روی پرونده‌های قتل متمرکز شده است”.

وی به آمار پرونده‌های در دست بررسی در این طرح اشاره کرد و گفت: “در حال حاضر ۳۰ پرونده قتل توسط نوجوانان زیر ۱۸ سال در دست بررسی قرار دارد. در سال‌های گذشته با تلاش‌های صورت گرفته و بزرگواری اولیای دم، ۱۹ پرونده مختومه شده است که ۱۰ مورد آن در ۱.۵ سال اخیر به نتیجه رسیده است”.

مسئول طرح “طفلان مسلم” ضمن اشاره به پرونده آرمین تصریح کرد: “این حادثه از این قرار است که نوجوانی در سن ۱۷ سالگی در یک حادثه پدر یک خانواده را به قتل می‌رساند و با گذشت ۱۰ سال از این ماجرا امروز(یکشنبه ۱۷ آبان) خانواده مقتول با بزرگواری قاتل را بخشیدند”.

حسینی گفت: “به پاس بزرگواری این خانواده قرار است یکی از خانه‌های نگهداری از کودکان کار، بدسرپرست و آسیب دیده از مسائل اجتماعی که در ملک‌آباد کرج قرار دارد و تحت عنوان خانه‌های ایرانی جمعیت امام علی شناخته می‌شود، به نام پدر این خانواده گردد”.

مسئول طرح “طفلان مسلم” به اقدامات صورت گرفته در خانه ایرانی ملک آباد که قرار است به نام پدر این خانواده نامگذاری شود اشاره کرد و یادآورشد: “در این خانه بیش از ۱۵۰ کودک نگهداری می‌شوند و سعی شده است با برگزاری کلاس‌های آموزشی در ابعاد مختلف و همچنین ورزش‌های متنوع به نوعی تمامی آسیب‌های احتمالی را از این کودکان دور کرده و به بیان ساده مواد مخدر را از آنها گرفته و قلم به دست آنها بدهیم”.

وی خاطرنشان کرد: این خانواده خانواده‌ای رنج کشیده هستند و این کار کمترین اقدامی است که می‌توان برای قدردانی از این بخشش انجام داد.

حسینی تصریح کرد: “این مراسم عصر امروز یکشنبه (۱۷ آبان) با حضور خانواده مرحوم در محل خانه ایرانی ملک آباد انجام خواهد شد”.

حسینی در پایان گفت: “آرمین اشتباه خود را پذیرفته است و سرنوشت خود را به دست اولیاء دم سپرده است ولی با رضایتی که اینک جلب شده است از او قول گرفته‌ایم تا همیشه سر به راه بماند و بخشی از زندگی خود را وقف کسانی کند که وضعیت مشابه او را داشته و به علت ارتکاب قتل در نوجوانی اکنون در زندان هستند، بکند تا آنها نیز بتوانند به زندگی بازگردند”. خبرگزاری هرانا 17 آبان