تردید در رشد عقلی یک قاتل نوجوان و درخواست راهکار از دیوان عالی

فرستنده خبر: فرهاد نصیری    Farhad  Nasiri

پزشکی قانونی درخصوص رشد عقلی متهمی که در زمان رویداد منجر به قتل زیر ۱۸ سال بود، ابراز تردید کرده و قضات از دیوان عالی کشور خواستار راهکار شده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایران، پزشکی قانونی تأیید کرده است که قاتل از رشد عقلی برخوردار است اما با توجه به معاینه فعلی و فقدان مدارک، اظهارنظر درباره رشد عقلی در زمان ارتکاب قتل را نامقدور دانسته است.

صبح دیروز میلاد در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک به ریاست قاضی عبدالهی و دو قاضی مستشار تحت محاکمه قرار گرفت.

سه قاضی عالی رتبه برای صدور رأی نهایی با هم وارد شور شدند و درخصوص سرقت، وی را به سه سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت محکوم کردند و درباره قصاص نفس از دیوانعالی کشور خواستار راهکاری شدند.

پیش از این، میلاد ۱۸ ساله و همدستانش در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران تحت محاکمه قرار گرفتند. میلاد به خاطر قتل به قصاص نفس محکوم شد و پرونده برای تأیید حکم در اختیار شعبه هفتم دیوان عالی کشور قرار گرفت، از آن جا که این قاتل در زمان قتل کمتر از ۱۸ سال سن داشته است دیوان عالی کشور خواستار تعیین رشد عقلی وی در بررسی کمیسیون پزشکی قانونی شد.

لازم به یادآوری است که بنا بر این گزارش، ساعت ۱۱ شب، دهم اسفندماه سال ۸۸ مأموران پلیس در ۱۶ متری حصارک در جریان قتل یک مرد قرار گرفتند. کارآگاهان جنایی وقتی خود را بالای سر جنازه رساندند دیدند وی با ضربه های چاقو به قتل رسیده است.

بررسی های میدانی نشان داد که قربانی قاسم نام دارد و در جریان یک زورگیری از سوی سه پسر هدف چاقو قرار گرفته است. در ادامه تحقیقات میدانی، کارآگاهان از کسانی که در صحنه جنایت حضور داشتند بازجویی کرده و پی بردند که سه زورگیر در حمله به قاسم وقتی با مقاومتش روبرو شده اند با چاقویی وی را هدف قرار داده و کیف سامسونتش را به سرقت برده اند.

چهره دزدان با راهنمایی های شاهدان قتل ترسیم شد و پلیس جنایی خیلی زود توانست ۳ متهم به زورگیری را به دام اندازد. این شاخه تحقیقی نشان داد میلاد یکی از سه متهم به زورگیری است که در بازجوییها لب به اعتراف گشوده است. هرانا 19 آبان