باز کردن بخیه‌های صورت یک کودک به دلیل بی‌پولی

فرستنده خبر: بهروز معزی     Behrouz Moezi

در یک بیمارستان دولتی واقع در خمینی‌شهر اصفهان، در حالی که صورت پسربچه‌ای را بخیه زده بودند به‌دلیل عدم توانایی مالی خانواده کودک، بخیه‌ها را باز کرده و او را به حال خود رها کردند.

حمیدرضا طلوعی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز یکشنبه ۱۵ آذر گفت: «کودک چهارساله هفته گذشته به دلیل پارگی ناحیه چانه به اورژانس بیمارستان اشرفی اصفهانی در خمینی‌شهر مراجعه و کادر حاضر، سرپایی چانه مصدوم را بخیه می‌کنند. در ادامه وقتی می‌بینند مادر بیمار توانایی پرداخت هزینه ۱۵۰ هزار تومانی درمان را برای ترخیص ندارد، با دستور مسئول کادر پزشکی، پرستار بخیه‌های پسر چهار ساله را کشیده و بیمار با خونریزی و پارگی چانه از بیمارستان خارج می‌شود.»

حمیدرضا طلوعی در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گفته است این ماجرا جمعه هفته گذشته، ششم آذر رخ داده و نام کودک، صدرا زاهدپور است.

طلوعی با بیان این‌که تا کنون خانواده این کودک شکایتی به مراجع قضایی نکرده‌اند از پی‌گیری ماجرا توسط معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد. بیمارستان اشرفی اصفهانی زیر پوشش این دانشگاه قرار دارد.

به‌گفته او پزشک و پرستار دخیل در این اتفاق با حکم رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعلیق شده و به دادگاه رسیدگی به تخلف‌های درمانی و پزشکی معرفی شده‌اند.

در همین حال حسن هاشمی، وزیر بهداشت نیز گفته است که این خبر را در شبکه‌های مجازی شنیده و تیمی را مأمور کرده که به اصفهان بروند و در این مورد تحقیق کنند.

این رویداد در حالی رخ داده است که در بیمارستان‌های دولتی ایران قاعدتاً در چنین مواردی نباید پولی از بیماران گرفته شود.

وضعیت نامناسب بیمارستان‌های دولتی و کمبود تجهیزات پزشکی در ایران، به‌ویژه پس از موج گسترده تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور، به یکی از مسائل وزارت بهداشت تبدیل شده است.

در سال‌های پایانی دولت پیشین در ایران افزایش هزینه‌های بیمارستان‌های دولتی در تأمین تجهیزات پزشکی و اقلام آزمایشگاهی، موجب شد تا هزینه‌های مراکز درمانی دولتی سه – چهار برابر و حتی بیشتر شود.

دولت یازدهم از روز ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال گذشته طرحی با عنوان «تحول نظام سلامت» را راه‌اندازی کرد که مهم‌ترین اهداف اجرای آن «کاهش پرداخت‌های مردمی به بیمارستان‌ها» و «بهبود وضعیت خدمات درمانی» بود. رادو زمانه 16 آدر