در آزادراه قم – تهران؛ اتوبوس حامل دانش‌آموزان دچار حادثه شد

رئيس پليس راه‌ ناجا: 

دستگاه‌هاي مسئول نظارتي در اين خصوص بايد با دقت عمل كنند؛

چراكه لاستيك غيراستاندارد مي‌تواند فاجعه بيافريند.

فرستنده : امیر رضائی   Amir Rezaei

سرهنگ محمد حسين حميدي گفت: حوالي ساعت 14:30 روز گذشته يك دستگاه اتوبوس حامل 37 دانش‌آموز كه از قم عازم قزوين بود به دليل تركيدگي لاستيك از مسير منحرف شد و پس از برخورد به گاردريل وسط و كندن آن به لاين مقابل رفت كه در همين حين يك دستگاه اتوبوس و چند دستگاه خودرو كه از لاين مقابل در حال حركت بودند با مشاهده صحنه حادثه سريعاً عكس‌العمل نشان دادند و به لاين 3 رفتند كه اين عكس‌العمل صحيح از برخورد رخ به رخ اتوبوس جلوگيري كرد و اتوبوس سانحه ديده با بستن لاين يك و 2 مسير مقابل نهايتاً متوقف شده است.

رئيس پليس راه‌ ناجا با اشاره به اينكه اگر حادثه مذكور چند لحظه ديرتر رخ مي‌داد، حتماً اين دو اتوبوس با هم برخورد مي‌كردند و شايد فاجعه قم تكرار مي‌شد، گفت: خوشبختانه اين حادثه تلفات جاني در پي نداشته است.

وي تصريح كرد: بررسي‌هاي پليس حاكي است علت اين حادثه تركيدگي لاستيك بوده است اين در حالي است كه لاستيك مذكور وارداتي و داراي بيش از 80 درصد آج و بر اساس شماره درج شده روي آن، توليد سال 2013 ميلادي بوده است.

رئيس پليس راه‌ ناجا با اشاره به اينكه بخشي از حوادث جاده‌اي ناشي از تركيدگي لاستيك‌هاي غيراستاندارد است، تأكيد كرد: توليدكنندگان و واردكنندگان لاستيك و دستگاه‌هاي مسئول نظارتي در اين خصوص بايد با دقت عمل كنند؛ چراكه لاستيك غيراستاندارد مي‌تواند فاجعه بيافريند.

 از سوي ديگر انتظار مي‌رود خريداران نيز با حساسيت بيشتري نسبت به تأمين لاستيك خودرو اقدام كنند و تا حد امكان از لاستيك‌هاي توليد داخل كه فروشندگان آنها مشخص هستند، استفاده كنند. از سوي ديگر انتظار مي‌رود دستگاه‌هاي مسئول جلوي توزيع لاستيك‌هاي غيراستاندارد را بگيرند.

وي خاطرنشان كرد: پليس در خصوص اين حادثه، پرونده ويژه‌اي تشكيل داده و از مراجع ذيربط در حال پيگيري موضوع است. جام نیوز 01 دیماه