نبود NICU در جوانرود، مرگ دوقلوها را رقم زد

دو نوازد تازه به دنیا آمده در شهر جوانرود

قربانی سوء‌ مدیریت مراکز بهداشتی ـ درمانی استان کرمانشاه شدند.

فرستنده: محمد رضا برزگر   Mohammadreza Barzegar

عدم اختصاص بخش مراقبت‌های ویژه‌ی نوزادان “نارس” به بیمارستان حضرت رسول در جوانرود، مرگ دو نوزاد را درپی داشت.

حادثه در اواخر هفته‌ی گذشته به وقوع پیوسته است.

خبرنگار کُردپا با ارسال این خبر اعلام کرد: تلاش پدر و مادر دوقلوها جهت تماس با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و حتی شهرهای همدان و سنندج برای در اختیار گذاشتن دستگاه نگهداری نوزادان(اینکوباتور)بی‌نتیجه ماند.

ان.آی.سی.یو قسمتی از بیمارستان است که برای ارایه خدمات درمانی و مراقبتی به نوزادان “بیمار” یا “نارس” در نظر گرفته می‌شود.

یکی از نزدیکان خانواده‌ی هادی فریدی، پدر دوقلوها در تماسی با آژانس کُردپا گفت: عصر روز جمعه یکی از دوقلوها پس از ٢٤ ساعت تولد فوت کرد و مـتأسفانه صبح روز شنبه نیز دیگر نوزاد در بیمارستان محمدی کرمانشاه از دنیا رفت.

وی این گلایه را روبه مسئولان بهداشتی کُردستان مطرح نمود که “در سه استان غرب کشور جائی برای مراقبت این نوزادان نارس یافت نمیشود تکلیف این مردم چیست.”
.
نارس به نوزادانی گفته می‌شود که قبل از هفته ٣٧ بارداری متولد شده‌ اند و یا وزنی کمتر از یک کیلو دارند.

در سال‌های اخیر گزارشاتی به آژانس کُردپا ارسال گردیده که حاکی از تشدید امواج پارازیت در شهرهای کُردستان ایران به ویژه جوانرود است.

اوایل اردیبهشت‌ماه ٩٢ در بیمارستان محمدرسول الله جوانرود، یک زن حامله به نام “نیاز عزیزی”، دوقلوهای خود را مرده به دنیا آورد که آن موقع پزشکان متخصص علت مرگ این نوزادان را “تأثیرات مخرب پارازیت‌ها بر سلامت آنان” عنوان کردند.آژانس کردپا 04 بهمن