اظلاعیه کمیته دفاع از حقوق زنان بمناسبت فرار رسیدن روز جهانی زن

ارم-لوگوی-بشریت2

هشت مارس دیگری در راه است وما زنان ایرانی همچنان خسته از تمام قوانینی هستیم که شادی های کودکیمان، نشاط نوجوانیمان و لذتهای جوانیمان را از ما گرفته است.

درد و رنج ناشی از باورهای غلط نشات گرفته از این قوانین نابرابر و تبعیضات جنسی، زنان ایرانی را هر روز خشمگین تر کرده و تبدیل به باروت هایی شده ایم که هر آن احتمال انفجار دارند.

دولت جمهوری اسلامی ایران آسیب های غیر قابل جبرانی را به زنان وارد کرده که برای پاک کردن آثار این ناملایمت های ناشی از عرف و شرع، باید سالها تلاش کنیم تا این موارد نقض حقوق زنان و عدم برابری برای دخترانمان و نسلهای بعد ما تکرار نشود و تنها اقدامی مشترک علیه خشونت های روزانه در تمام زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و خانوادگی می تواند درمانگر حقوق پایمال شده باشد.  

در قرن بیست و یکم علیرغم تکامل جامعه وپیشرفت های بشری هنوز هم زن ایرانی در جایگاه حقیقی خود تعریف نشده و همیشه به عنوان جنس دوم وبعد از مرد معرفی میشود که همین نابرابری ها جامعه را به سوی ناهنجاری های اجتماعی، فرهنگی وسیاسی و غیره سوق داده است.

برابری و عدم تبعیض از اصول اولیه حقوق بشر است.

ماده اول کنوانسیون رفع تبعیض ، هر نوع تبعيض جنسيتی عليه زنان، يعنی هر نوع رفتار متفاوت به واسطه جنسيت را ممنوع اعلام کرده است. 

کمیته دفاع از حقوق زنان، خواهان آزادی و برابری جنسیتی برای بانوان ایران بوده و هر گونه تبعیض، خشونت و نابرابری علیه زنان ایران را محکوم میکند .

691

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کمیته دفاع از حقوق زنان