پرداخت هزینه‌ برای رفع سوء تغذیه‌ کودکان نیازمند در استان اردبیل!!

یک‌هزار و ۵۰۰ خانواده‌  در اردبیل دارای کودکان مبتلا به سوء تغذیه بودند!

فرستنده خبر: Ehsan Fatahi احسان فتاحی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته‌ امداد استان اردبیل گفت که در سال گذشته بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال بابت رفع مشکل سوء تغذیه‌ کودکان زیر ۶ سال خانواده‌های تحت حمایت هزینه پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، علیرضا حسین‌نژاد اظهار کرد: “در قالب توزیع سبد غذایی بین یک‌هزار و ۵۰۰ خانواده‌ که دارای کودکان مبتلا به سوء تغذیه بودند، تلاش کردیم تا این مشکل را برطرف سازیم”.

وی با اشاره به اینکه تهیه و توزیع این سبدهای غذایی ماهانه بالغ بر ۷۱۰ هزار ریال هزینه در بر داشته است، تصریح کرد: “این سبدها شامل انواع لبنیات و حبوبات، مرغ، تخم مرغ و سایر مایحتاج اساسی رشد کودکان هستند”.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته‌ امداد استان با بیان اینکه در طول این مدت توانستیم مشکل سوء تغذیه‌ ۲۴۰ کودک را مرتفع سازیم، گفت: “با تمهیداتی که در طول یک سال برای درمان این کودکان به کار گرفتیم، آنها از چرخه‌ حمایتی این نهاد خارج شده و افراد واجد شرایط دیگری با نظر کارشناسان مرکز بهداشت استان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند”.

حسین‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود افزود: “در این طرح کودکان مبتلا به سوء تغذیه هر ۶ ماه یک بار توسط مرکز بهداشت مورد پایش قرار می‌گیرند که در صورت بهبودی کامل از چرخه‌ حمایتی خارج می‌شوند”.

وی خواستار همکاری بیش از پیش مردم خیر و نیکوکار استان در مورد تهیه و توزیع بسته‌های غذایی بین این کودکان نیازمند شد.!!! هرانا 19 فروردین                (کمیته امداد درخواست کرده! عجب)