چادرنشینی دانش آموزان ابهری

 

madares farsodeh . abhar

فرستنده خبر: Ehsan Fatahi احسان فتاحی

 خطر ریزش دیوار بر سر محصلان مدرسه رازی ابهر موجب شده است تا دانش‌آموزان در چادرهای امدادی به تحصیل خود ادامه دهند.

 مدارس تخریبی و فرسوده چالشی نو و جدید در شهرستان ابهر نیست، اما این روزها این اداره با چالشی با عنوان خطر ریزش دیوارهای مدارس بر سر دانش‌آموزان خود مواجه است.

شاید دیدن پیامی با محتوای نشست یکی از مدارس شهرستان ابهر و برپایی چادر در حیاط این مدرسه در حالی که روزهای گرم انتخابات در زنجان در حال سپری شدن است، توجه کسی را به خود جلب نکند و کسی با از نپرسید اگر خدای ناکرده این مدرسه در اثر کوچک‌ترین پس لرزه‌ای به خود بلرزد چند «محمد امین» دیگر جان خود را در حادثه از دست خواهند داد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر در زنجان ضمن تأیید خبر اظهار داشت: “متأسفانه این مدرسه شرایط مساعدی را برای تحصیل دانش‌آموزان ندارد”.

وی علت ترک‌ها و نشست این مدرسه را زلزله‌های اخیر در استان‌های همجوار استان زنجان برشمرد و گفت: “این زلزله‌ها موجب نشست قابل توجه مدرسه و ایجاد مشکل در این مدرسه شده است”.

موسی رضایی با اشاره به اینکه پس از بازدیدهای انجام گرفته حضور دانش‌آموزان در این مدرسه و حضور در کلاس‌ها ممنوع شده است، عنوان کرد: “حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس این مدرسه خطرناک است”.

وی با اشاره به برپایی چندین باب چادر در حیاط مدرسه اضافه کرد: “کلاس‌های درس دانش‌آموزان به این چادرها انتقال یافته است”.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر تأکید کرد: “آموزش و پرورش اجازه حضور دانش‌آموزان در کلاس را نمی‌دهد”.

رضایی خواستار توجه مسئولان استانی به این پروژه شد و افزود: “باید هر چه سریع‌تر به این پروژه رسیدگی شود”.

وی با اشاره به وضعیت کلی مدارس در شهرستان ابهر اظهار کرد: “بخش قابل توجهی از مدارس شهرستان ابهر فرسوده و تخریبی است”.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر با اشاره به اینکه برخی از مدارس شهرستان ابهر دارای قدمتی بیش از ۵۶ سال هستند، خاطرنشان کرد: “حضور دانش‌آموزان در این مدارس به دلیل امنیت پایین، خطرناک است”.

با وجود اطلاع‌ به موقع مسئولان و اقدام به هنگام این افراد از رخدادی تأسف‌بار در این مدرسه پیشگیری شده است اما به راستی چند مدرسه تخریبی دیگر در سرتاسر استان زنجان میزبان دانش‌آموزان است و خطر ریزش در اثر کوچک‌ترین زلزله‌ای این مدارس را تهدید می‌کند؟ هرانا ـتاریخ : ۱۳۹۵/۰۲/۰۴