دو هزار کودک زیرشش سال درکهگیلویه وبویراحمد دچار سوءتغذیه هستند

kodakan soe taghziyeh

دریافت شد از: Ehsan Fatahi احسان فتاحی

 مدیر کل کیمته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت که دوهزار کودک زیر شش سال در استان دچار سوء تغذیه هستند که راستای بهبود شرایط تغذیه ای این کودکان طرحهای ویژه حمایتی به آنان ارائه شد.

 فردید محبی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: “ارائه سبدهای غذایی به خانواده های این کودکان یکی از برنامه های حمایتی این نهاد در راستای حمایت از کودکان دچار سوء تغذیه است”.

وی بیان کرد: “در راستای بهره مندی این افراد از سبد غذایی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون هزینه شد”.

محبی افزود: “همچنین در راستای کمک به خانوارهای تحت حمایت این نهاد ۱۲ مرکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد استان در سطح مساجد به عنوان پیشخوان کمیته امداد فعالیت می کنند”.

وی اظهار داشت: “این نهاد حمایتی پنج مجتمع و خوابگاه شبانه روزی ویژه مددجویان دارد که از این تعداد چهار خوابگاه پسرانه و یک خوابگاه نیز دخترانه هستند”.

محبی افزود: “۳۲۸ دانش آموز در مقطع متوسطه در این مجتمعها ساکن هستند و از خدمات این مجتمعهای اقامتی استفاده می کنند”.

وی تصریح کرد: “۱۵ هزار خانوار نیز در این استان تحت سرپرستی زنان هستند که از این خانوارها حمایتهای ویژه ای انجام می شود”.

محبی بیان کرد: “همچنین ۱۵ هزار و ۲۳۶ سالمند شصت سال به بالا نیز در استان تحت حمایت این نهاد هستند”.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیتهای این نهاد در راستای ایجاد اشتغال گفت: “سال گذشته ۷۱۹ طرح اشتغال برای مددجویان کمیته امداد  استان اجرا شده است که اعتبار هزینه شده برای این امر ۶۰ میلیارد ریال بوده است”.

محبی افزود: “یکهزار و ۵۷۸ طرح نیز از محل اعتبارات بانکی با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال برای مددجویان اجرا شد”.

وی افزود: “در راستای برگزاری این کلاسهای آموزشهای پنج میلیارد ریال هزینه شد”.هرانا ـ   تاریخ : ۱۳۹۵/۰۲/۲۸