کودکی به دلیل بدهی پدرش به مدرسه، از دریافت جایزه محروم شد

 

کودکی به دلیل بدهی پدرش به مدرسه، از دریافت جایزه محروم شد

فرستنده خبر: Ehsan Fatahi احسان فتاحی

“الناز محمدی” دانش‌آموز تهرانی، به دلیل بدهی پدرش به مدرسه، مورد برخورد تبعیض‌آمیزی از جانب مسئولان مدرسه قرار گرفت .

طبق گزارش ها، “الناز محمدی” دانش‌آموز پایه‌ی سوم ابتدایی که در مدرسه‌ی غیر انتفاعی “فدک” درمنطقه‌ی چیتگرتهران مشغول به تحصیل می‌باشد، به دلیل بدهی پدرش به مدرسه در جشن پایان سال از گرفتن جایزه محروم شد.

پدر این دانش‌آموز در مصاحبه‌ای اظهار داشت: “من وهمسرم هر دو کارمند هستیم و شهریه‌ی مدرسه‌ای را که دخترم در آن مشغول به تحصیل است، قسط‌ بندی نموده‌ایم، ولی دو ماه به دلیل مشکلات مالی در پرداخت قسط مدرسه تأخیر نمودیم وبا برخورد غیر مسئولانه‌ی مدرسه مواجه شدیم تا جایی که در جشن پایان سال، دخترم از گرفتن جایزه و تشویقی محروم شد”.

گفتنی است، مدارس غیرانتفاعی بیشترین میزان شهریه در مدارس ایران را دارا هستند و حتی می‌توان گفت که پایه ودرجه‌ی احترام و توجه به دانش‌آموزان، بر اساس میزان هزینه‌ی تأمین شده از سوی والدینشان در این مدارس می‌باشد و نمونه‌ی بارز این مدعا، “الناز محمدی” کودک 9 ساله‌ای است که به دلیل برخورد غیر مسئولانه‌ی مسئولین مدرسه در شرایط بد روحی و سرخوردگی به سر می‌برد.

علاوه بر این موضوع، می‌توان به تنبیه در مدارس ایران اشاره نمود. این در حالیست که طبق قوانین داخلی ایران نیز اعمال هرگونه تنبیه از قبیل اهانت، تنبیه فیزیکی و…ممنوع می‌باشد و نباید بین دانش‌آموزان تبعیض و استثنایی گذاشته شود. ولی چندین مورد تنبیه و آزار دانش‌آموزان و حتی تجاوز در مدارس ایران گزارش شده است وهیچ کدام از مقامات حکومتی و آموزشی با این موضوع به طور جدی برخورد نمی‌نمایند. کُردپا: ٠۵-٠٣-١٣٩۵