ابعاد آزار« فاطمه» گسترده‌تر بوده است

 خبر از: حسین کفایت حقیقی

قاضي محسن مقدس، بازپرس رسيدگي‌كننده :

 آزار جسمي و روحي او محدود نبوده

 اين كودك مورد آزار و اذيت جنسي  نيز قرار گرفته  است.

 33 روز از وقوع جنايتي كه در آن كودكي شش ساله به نام فاطمه در شهرستان بوشهر مورد كودك‌آزاري شديد قرار گرفته بود گذشته اما هر روز ابعاد جديدي از اين جنايت روشن مي‌شود. 

به گزارش انتخاب به نقل از اعتماد ؛ بنا به گفته قاضي محسن مقدس، بازپرس رسيدگي‌كننده به اين پرونده شكنجه‌هايي كه بر فاطمه كوچولو رفته تنها به آزار جسمي و روحي او محدود نبوده و اين كودك مورد آزار و اذيت جنسي مرد متهم نيز قرار گرفته بوده است. اينك اما دادستان بوشهر به عنوان مدعي‌العموم وارد قضيه شده و اين پرونده را از منظر عمومي جرم رسيدگي مي‌كند. قاضي مقدس، بازپرس رسيدگي‌كننده به پرونده كودك‌آزاري بوشهر اعلام كرده كه اين حادثه در حوزه كلانتري 11 باغ زهرا رخ داده است. 

جايي كه سه سال پيش فرمانده وقت نيروي انتظامي استان بوشهر نسبت به وقوع جرايم در حوزه استحفاظي آن هشدار داده و اعلام كرده بود كه بيشترين جرايم استان مربوط به حوزه اين كلانتري است.

با وجود اينكه اخبار درباره اين كودك‌آزاري در بوشهر منتشر شده اما هنوز نحوه اعلام گزارش اين كودك‌آزاري نامشخص است. توضيحي در اين باره بدهيد.

گزارش اين كودك‌آزاري را مسوولان بيمارستان شهداي خليج فارس كه وضعيت جسماني كودك را ديدند به پليس اعلام كردند و ماموران كلانتري 11 باغ زهرا نيز بازپرسي را در جريان مراتب موضوع قرار دادند.

‌ پس فاطمه را چه كسي به بيمارستان منتقل كرد؟

فاطمه را مادرش و مرد جاني به بيمارستان منتقل كردند و بعد از آن هم متهم از محل فرار كرد اما چهار روز بعد از اين با توجه به دستورات قضايي براي دستگيري متهم اصلي وي دستگير شد و مادر فاطمه هم كه در محل دستگير شده بود.

اين ماجرا كمي مبهم است چون پليس آگاهي بوشهر اعلام كرده است كه پليس مبارزه با مواد مخدر مادر فاطمه و متهم را دستگير كرده‌اند؟

خير چنين خبري واقعيت ندارد. متهم در حال فرار و خارج شدن از استان بود اما با تلاش شبانه روزي سرگرد گراوند، رييس كلانتري 11 باغ زهرا و پرسنلش قبل از خروج از استان دستگير شد.

آقاي بازپرس از جزييات پرونده اطلاعات چنداني در دست نيست. با توجه به حساسيت افكار عمومي درباره جرايمي مانند كودك‌آزاري جزييات جنايتي كه بر فاطمه كوچولو واقع شد را بازگو كنيد.

مادر فاطمه با وجود اينكه متاهل بوده با مرد ديگري در ارتباط بوده و با او در خانه‌يي در بوشهر زندگي مي‌كرده است. هر دوي متهمان به شيشه اعتياد داشته‌اند. بعد از آنكه مادر فاطمه 10 روزي را در خانه اين مرد گذراند به شيراز رفت تا دخترش فاطمه را با خود به خانه اين مرد ببرد.

در زمان حضور فاطمه و مادرش در خانه اين مرد زني كه دوست مادر متهم بود به همراه فرزندش نيز در اين خانه حضور داشت.

اين كودك در طول دو هفته‌يي كه فاطمه و مادرش آنجا بودند با او همبازي شده بود اما ماجراي جنايت‌هاي متهم از روزي شروع شد كه فاطمه كوچولو مشكل شب ادراري پيدا كرد و جاي خودش را خيس كرد.

پس از اينكه اين اتفاق افتاد متهم با فندك اتمي اقدام به سوزاندن پاهاي فاطمه كرد اما ماجرا به همين جا ختم نشد چرا كه راه براي اين جاني باز شد تا جنايت‌هاي خودش عليه اين طفل معصوم را ادامه دهد. از آن روز به بعد متهم زبان و چشم‌هاي فاطمه را با فندك اتمي سوزاند به حدي كه فاطمه از ناحيه يك چشم كور شده است.

در طول مدت دو هفته‌يي كه فاطمه كوچولو در خانه اين جاني بوده بارها زير ضربات مشت و لگد اين مرد قرار گرفته به حدي كه استخوان‌هاي قفسه سينه او له شده و به سرش نيز ضربات مهلكي وارد شده بود. فاطمه در اثر ترس و درد ناشي از وارد آمدن اين ضربات قدرت و توان تكلم را هم از دست داده بود و به همين علت نمي‌توانست اعلام كند كه در اين خانه چه بر سر او مي‌آيد. از طرفي مادر او هم از ترس و شايد بي‌كفايتي‌اش اعتراضي به اين مساله نكرد تا اينكه پسر بچه حاضر در آن خانه دلتنگ هم بازي خود شد و چند بار سراغ فاطمه را گرفت در حالي كه فاطمه در يكي از اتاق‌هاي همين خانه محبوس شده بود.

‌ چه شد كه متهم و مادر فاطمه تصميم گرفتند او را به بيمارستان ببرند؟

يك روز پسربچه و مادرش به تراس خانه رفته بودند كه در آنجا متوجه شدند فاطمه در يكي از اتاق‌هاي مشرف به بالكن محبوس شده است وقتي كه مادر آن پسر بچه اوضاع را ديد مادر فاطمه را تهديد كرد كه اگر فاطمه را به بيمارستان نبرد با پليس تماس مي‌گيرد اين شد كه مادر فاطمه و مرد جاني كودك را به بيمارستان بردند.

مشكل سوءتغذيه هم مربوط به همين مدت مي‌شود؟

فاطمه از قبل به علت فقر خانوادگي مشكل سوء‌تغذيه داشت اما در طول دو هفته‌يي كه در خانه متهم بود مشكل او حادتر شد.

‌ آيا متهمان در بازجويي‌ها جزييات بيشتري راجع به اين جنايت اعلام كردند؟

متاسفانه ابعاد شكنجه‌هايي كه بر جسم و روان اين كودك وارد شده بسيار گسترده است فاطمه تمام بدنش با فندك سوزانده شده است سقف دهانش و گردنش و به جز اين آثار گاز گرفتگي‌هاي شديد هم روي بدن او ديده شده است. زماني كه از متهم راجع به اينكه چرا دست به اين اعمال زده سوال كردم او جواب داد قسمت‌هايي از بدن فاطمه كه با فندك سوزانده شده زخم شده بود را با دندان مي‌كنده كه معلوم نشود. او حتي در بازجويي‌ها به آزار و اذيت جنسي كودك نيز اعتراف كرده است.

‌ آيا هويت پدر اين خانواده مشخص شده است ؟

فاطمه پدر دارد و هويتش هم براي ما معلوم است اما هنوز شناسايي نشده است و معلوم نيست كجا به سر مي‌برد.

با توجه به سوء رفتار مادر فاطمه و اعتياد او به مواد روانگردان آيا تحقيقي در اين باره كه فاطمه خواهر يا برادر ديگري هم دارد صورت گرفته است؟

مشخص شدن وضعيت ساير افراد خانواده فاطمه در دستور كارمان قرار گرفته و تا جايي كه اطلاع دارم فاطمه خواهر يا برادر دارد.

‌ در حال حاضر چه شكايتي عليه دو متهم پرونده مطرح شده است؟

فعلا دادستان به عنوان مدعي‌العموم از جنبه عمومي جرم وارد قضيه شده و شكايت را طرح كرده است با اين حال بايد صبر كرد تحقيقات در مرحله بازپرسي به اتمام برسد تا كيفر خواست اين پرونده به‌طور مشخص صادر شود. پایگاه خبری انتخاب 24 تیرماه