جسد نوجوان غرق شده در سواحل نوشهر پس از 48 ساعت پیدا شد

فرستنده: امیر رضائی   Amir Rezaei

  جسد یک نوجوان 18 ساله که دو روز پیش در سواحل نوشهر غرق شده بود با تلاش غواصان جمعیت هلال احمر این شهرستان پیدا شد.

 جسد این نوجوان چالوسی ساعت 12 روز دوشنبه در منطقه خارج از طرح های سالمسازی دریا واقع در محدوده ساحلی شهرک صدف انارور نوشهر در یک عملیات جست و جو پیدا شد.
این نوجوان چالوسی vوز جمعه گذشته در محدوده شهرک صدف بدون توجه به تابلوهای هشدار دهنده، وارد دریا شده بود، غرق شد.
هم اکنون جسد نوجوان پیدا شده برای گذراندن مراحل قانونی در اختیار پزشک قانونی قرار دارد.
با وجود هشدارهای ناجیان غریق و تابلوهای هشدار دهنده مبنی بر خطرات جانی شنا در منطقه ممنوعه عده ای از مسافران و مردم برای شنا از مکان های غیرطرح سالمsازی دریا استفاده می کنند.
امسال نیز برای اجرای طرح سالمسازی دریا در سواحل 60 کیلومتری شهرستان نوشهر 185 ناجی به کاری گرفته می شوند که از این تعداد 32 ناجی زن و بقیه مرد هستند.
طرح سالم سازی دریا در سه نقطه گردشگری این شهرستان شامل سیترا ، سی سنگان و انارور اجرا می شود .
بر اساس بررسی های کارشناسی تاکنون 31 نقطه در حوزه دریایی شهرستان نوشهر به عنوان منطقه حادثه خیز شناسایی شده که از تعداد تنها در 20 نقطه امکان حضور ناجیان وجود دارد.
در فصل شنای سال گذشته 9 نفر در سواحل نوشهرغرق شدند که بعد از شهرستان‌های محمودآباد با 17 نفر، نور با 14 نفر، بابلسر با 9 فوتی بیشترین موارد مرگ ناشی از غرق‌ شدگی را به خود اختصاص داده است.
اوایل خرداد ماه امسال نیز یک جوان رشتی به دلیل آشنا نبودن فن شنا و نامساعد بودن شرایط جوی در خارج از محدوده طرح سالمسازی دریا در منطقه انارور شهرستان نوشهر غرق شده بود.
فصل شنا در آب های ساحلی دریای خزر از ابتدای خرداد ماه آغاز شد و تا پایان شهریور ادامه دارد.ایرنا – تاریخ خبر: 16/03/1395 |