شناسایی دختربچه معتاد چهار ساله در رفسنجان

kodak motad

فرستنده: احسان فتاحی  Ehsan Fatahi

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان با اشاره به شناسایی یک کودک دختر چهار ساله معتاد به مواد مخدر در این شهرستان گفت که تیم اورژانس اجتماعی این کودک را به منظور مداوا به بیمارستان علی ابن ابیطالب این شهرستان منتقل کرد. وی در این‌باره تاکید کرد تعداد کودکانی که از مادر معتاد به دنیا می آیند زیاد است و باید به منظور ترک مواد مخدر توسط مادرانی که قصد باردار شدن دارند فرهنگ سازی شود.

محمود حیدری روز دوشنبه افزود: “چند روز قبل یکی از شهروندان رفسنجان از داد و فریاد بی وقفه کودکی در همسایگی خانه اش خبر داد”.

وی اضافه کرد: “تیم اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی رفسنجان نیز با کسب دستور قضایی وارد خانه محل سکونت کودک معتاد شد”.

حیدری بیان کرد: “تیم اورژانس اجتماعی بهزیستی رفسنجان، رقیه کودک چهارساله معتاد ساکن رفسنجان را به بیمارستان منتقل کرد و با انجام آزمایشات، معتاد بودن کودک به مواد مخدر ثابت شد”.

وی با بیان اینکه با بررسی های انجام شده متوجه شدیم والدین این کودک به مصرف مواد مخدر معتاد هستند و این کودک از مادر معتاد متولد شده است بیان کرد: “در تلاش هستیم با اخذ دستور قضایی نداشتن صلاحیت والدین رقیه را در نگهداری وی ثابت کنیم تا پس از درمان به بهزیستی کرمان تحویل داده شود”.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان با بیان اینکه تعداد کودکانی که از مادر معتاد به دنیا می آیند زیاد است افزود: “باید به منظور ترک مواد مخدر توسط مادرانی که قصد باردار شدن دارند فرهنگ سازی شود”.

وی اضافه کرد: “حدود ۱۰ روز قبل نیز ستایش کودک سه ساله که مورد اذیت و آزار والدین معتادش قرار گرفته بود توسط تیم اورژانس اجتماعی رفسنجان به بیمارستان علی ابن ابی طالب این شهرستان اعزام و تحت درمان قرار گرفت”.

حیدری با بیان اینکه دست و پای ستایش دارای شکستگی کهنه و درمان نشده بود افزود: “آثار سوختگی به وسیله سیگار و ابزار مصرف مواد مخدر بر روی بدن این کودک مشهود بود”.

به گفته وی پدر ستایش هم اکنون دستگیر شده است.خبرگزاری هرانا ـ