طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس آزادشهر اجرا شد

آسیب اجتماعی

فرستنده: وحید ترابی  Wahid Torabi

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آزادشهر گفت: تاکنون در ۲۰ مدرسه در شهرستان آزادشهر کارگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار شده است.

مهدی مفیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در آزادشهر درباره احداث مدارس با کمک خیران در این شهرستان اظهار داشت: دبستان ابتدایی روستای سیب چال به علت فرسودگی، امسال قابل استفاده نبود و با هماهنگی آموزش و پرورش شهرستان و اختصاص سرویس ایاب و ذهاب این دانش‌آموزان برای تحصیل به روستای وامنان تردد می‌کنند.

وی افزود: ساخت این آموزشگاه از اواخر شهریورماه سال جاری با اعتبار 130 میلیون تومان آغاز شد, که حدود 70 میلیون تومان توسط خیری از کرمان متقبل شد و مابقی از محل اعتبارات نوسازی مدارس تامین شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آزادشهر تصریح کرد: در حال حاضر در مرحله نصب سیستم گرمایشی در این آموزشگاه هستیم و امیدواریم پس از پایان محوطه‌سازی این آموزشگاه در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: این آموزشگاه 60 دانش آموز دارد و در کل شهرستان آزادشهر در سال تحصیلی جدید 130 مدرسه شهری و روستایی، یک هزار و 200 همکار شاغل، 17 هزار و 49 نفر دانش آموز وجود دارد که 2 هزارو 192 نفر در مقطع متوسطه دوم، 3 هزارو 606 نفر در مقطع متوسطه اول، 10 هزارو 70 نفر در مقطع ابتدایی و یک هزارو 181 نفر نیز پیش دبستانی هستند.

مفیدی اظهار کرد: 2 مدرسه دیگر با کمک خیران در حال ساخت است که یکی از آنها در روستای سبزواری‌ها به صورت 6 کلاسه و 40 درصد پیشرفت فیزیکی و دیگری 6 کلاسه و بصورت پیش ساخته در روستای سیب چال قرار دارد و یک مدرسه نیز از محل اعتبارات نوسازی به صورت 10 کلاسه و با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در آزادشهر در حال ساخت است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آزادشهر اظهار داشت: برای کاهش آسیب های اجتماعی، تاکنون در 20 مدرسه دخترانه و پسرانه، کارگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با موضوی اعتیاد در سطح شهرستان برگزار شده است.

مفیدی ادامه داد: برگزاری 20 نمایشگاه متمرکز و 15 نمایشگاه غیرمتمرکز از دیگر برنامه‌های اجرا شده برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی اظهار داشت: برگزاری جشنواره شهرستانی نوجوان سالم، جشنواره ابتکارات و همایش مبارزه با مواد مخدر از برنامه‌هایی است که تا پایان سال تحصیلی جاری انجام می‌شود. تسنیم ۲۲ دی ۱۳۹۵