راه‌اندازی مرکز اقامتی کودک و خانواده در قزوین

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین از راه‌اندازی مرکز اقامتی کودک و خانواده در قزوین خبر داد.

ارسال خبر از وحید ترابی/wahid torabi

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، بهاره رحمانی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین با بیان این مطلب که معقوله جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار برعهده سازمان بهزیستی نیست، اظهار داشت: طبق مصوبه هیئت رئیسان 11 دستگاه به صورت مستقیم در مورد موضوع کودکان کار دخیل هستند در این میان سازمان بهزیستی تنها مسئولیت شناسایی و جذب کودکان کار را برعهده داشته و جمع‌آوری آنها جزو وظایف سازمان بهزیستی نیست.

وی از راه‌اندازی مرکز اقامتی کودک و خانواده خبر داد و گفت: وظیفه این مرکز شناسایی و جذب کودکان کار است، در قالب این طرح کودکان کار شناسایی با خانواده‌های آنها دیدار و نسبت به ارتقاء سطح بهداشت و تحصیل آنها برنامه‌ریزی می‌شود برای راه‌اندازی این طرح نیز حدود 100 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

رحمانی ادامه داد: این در حالی است که تنها 20 درصد کودکان کار در استان قزوین ایرانی بوده و 80 درصد دیگر از اتباع خارجی هستند که سازمان بهزیستی طبق قانون نمی‌تواند هیچگونه خدماتی را به آنها ارائه دهد.

وی با اشاره به این نکته که پایگاه و مراکز اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های استان فعال می‌شود، بیان کرد: بهزیستی استان قزوین برنامه‌ریزی مناسبی را برای ساماندهی و پوشش امور آسیب‌دیدگان، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، دخران فراری، زنان در معرض آسیب و کودکان کار تدوین واجرایی کرده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین افزود: تاکنون سه مرکز پایگاه اجتماعی در شهرستان‌های تاکستان، بوئین‌زهرا و قزوین راه‌اندازی شده است که به منظور ارتقاء خدمات بهزیستی این دفاتر در سایر شهرستان‌های استان نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی با تاکید به این نکته که زنگ خطر آسیب اجتماعی در شهرک مهرگان به صدا درآمده است، مطرح کرد: شهرک مهرگان با توجه به موقعیت و ویژگی که دارد نیازمند برنامه‌ریزی دقیق‌تر بوده که این امر در اولویت سازمان بهزیستی قرار گرفته است در همین راستا در نظر داریم تا یک مرکز خدمات اجتماعی در شهرک مهرگان راه‌اندازی کنیم.

رحمانی با بیان این مطلب که 28 درصد از طلاق‌های استان قزوین در سال 94 منجرب به سازش شده است، گفت: به واسطه طرح مشاوره قبل از طلاق توسط سازمان بهزیستی در سال 94 ، 28 درصد طلاق‌های استان منجرب به سازش شده است، این در حالی است که در 9 ماه نخست امسال نیز بیش از 250 زوج از طریق این مشاورها سازش کرده‌اند که نشان می‌دهد در 9 ماه نخست امسال نیز 20 درصد طلاق‌های استان منجرب به سازش شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین به 110 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای راه‌اندازی خانه امن در استان قزوین اشاره کرد و افزود: طرح خانه امن به صورت پایلوت در استان قزوین اجرایی می‌شود، هدف از این طرح رسیدگی به زنان خشونت دیده و پیدا کردن اطلس خشونت زنان در استان قزوین است تا پس از شناسایی این موارد جهت آموزش نقاط حساس استان برنامه‌ریزی صورت گیرد.

کد خبر:۶۶۷۵۴۲
تاریخ انتشار:۲۷ بهمن ۱۳۹۵