از این پس همه کودکان “بدون مدارک هویتی” در ایران می‌توانند تحصیل کنند

۱۳۹۶/۰۶/۱۷

خبرگزاری هرانا – معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت که با دریافت کارت تحصیلی تمام کودکان بدون مدارک هویتی می‌توانند به تحصیل بپردازند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، رضوان حکیم‌زاده ابیانه در حاشیه افتتاح مدرسه تمام هوشمند شهید ماندگاری نطنز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: “با هماهنگی وزارت کشور تمام کودکانی که مدرک هویتی ندارند و از تحصیل باز مانده‌اند می‌توانند با مراجعه به فرمانداری‌ها کارت تحصیل دریافت کنند. این موضوع با جدیت در حال انجام است و در مناطق مرزی به رشد قابل قبولی دست یافته‌ایم که همچنان ادامه دارد”.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: “استان اصفهان و کردستان و یکی از ۲ استان آذربایجان شرقی و غربی به عنوان پایلوت طرح کار آمد وزارت آموزش و پرورش انتخاب شده‌اند”.

وی افزود: “طرح کار آمد طرحی است که به بحث آموزش کمک می‌کند و به جای آموزش ضمن خدمت معلمان که خیلی هم ثمر بخش نبوده، اجرایی می‌شود. روش‌های نوین همیاری، روایت و درس پژوهی نیز شامل این طرح کارآمد خواهد شد و به جای اینکه ما از مرکز اقداماتی را انجام دهیم نیازهای آن‌ها با همکاری مدیر مدرسه و به صورت خود محور انجام می‌شود”.

طرح هر دانش آموز یک مهارت در اصفهان اجرا می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: “با توجه به اهمیت دانش فنی، طرح هر دانش‌آموز یک مهارت در مدارس استان اجرا می‌شود”.

محمدحسن قائدی‌ها  افزود: “از آنجایی که امروزه دانش فنی در کنار علم مفید خواهد بود، سعی داریم تا دانش‌آموزان را به شاخه فنی و حرفه‌ای و یا کار و دانش سوق دهیم”.

وی پیرامون هوشمند سازی مدارس گفت: “بحث هوشمندسازی مدارس در اصفهان در حال انجام است و بیش از ۷۰ درصد مدارس استان هوشمند سازی شده‌اند. این آمار تا پایان سال به ۸۰ درصد خواهد رسید و با ورود خیران به ساخت  یا بهسازی مدارس به زودی تمام مدارس استان هوشمند سازی می‌شوند”.

وی بیان کرد: “مدرسه شهید ماندگاری نطنز که امروز افتتاح شد یک مدرسه تمام هوشمند است که با هزینه خیر نطنزی آقای ابوالفضل ماندگاری ساخته شده است و این مدرسه از مهرماه پذیرای دانش آموزان است”.