استفاده از منطق قرآن دردرس‌هاباعث دیندارتر شدن دانش آموزان می شود

پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر از منطق قرآن در درس‌ها استفاده می‌شد امروز دانش آموزان دیندارتری داشتیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی فیض در مراسم آغاز هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش که در دبیرستان فرهنگ منطقه ۲ تهران برگزار شد، اظهار کرد: اگر کسی با قرآن مانوس شود جایگاه ائمه از مسیر قرآن برایش مشخص خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که باید انسان متقی احکام را بپذیرد، تصریح کرد: با آشنایی با قرآن می توانیم در جزئیات تقلید کنیم.

وی افزود: قرآن می‌تواند جایگاه ائمه را برای ما تبیین کند و این به شرط سرمایه گذاری است البته به شرط تدبر در قرآن نه تنها فقط قرائت.

فیض خاطرنشان کرد: متاسفانه، منطق سازی از سر دلسوزی در دین خطایی است که صورت گرفته و از این منطق خود ساخته به جای منطق قرآن استفاده می کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که منطق قرآن، بالاترین منطق‌هاست، افزود: درکتاب‌های درسی به جای استفاده از منطق قرآن از منطق خودمان استفاد کردیم در نتیجه دانش آموز دیندار تربیت نکردیم و اگر ازمنطق قرآن در درس‌ها استفاده می‌شد امروز دانش آموزان دیندارتری داشتیم.

فیض بیان کرد: منکران خداوند هنگامی که در بن بست قرار می گیرند، متوسل به خدا می شوند.انسان‌های بی دین در حوادث و اتفاقات ناگوار متوجه وجود خداوند می‌شوند. این منطق قرآن است که متاسفانه ما آن را رها کردیم وسراغ منطق‌های خودساخته رفتیم.

وی با بیان این که همه باید به منطق قرآنی برگردند، به سخن امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: برای رفع تشنگی مردم دنیا نسبت به آموزه‌های اسلام، باید برنامه ریزی کنیم.