۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان گلستان شناسایی شد

۲۲ آذر ۱۳۹۶

عبدالرضا چراغعلی

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان گفت: در استان براساس آخرین اطلاعات و آمارها بیش از ۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، عبدالرضا چراغعلی ظهر امروز در جلسه شورای حقوق شهروندی با اشاره به حضور دستیار وقت رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در استان گلستان اظهار داشت: استان گلستان نخستین استانی بود که خانم امین زاده دستیار وقت ریاست جمهوری در امور حقوق شهروندی در آن حضور یافته و از روند اجرای دستورات در این زمینه بازدید کرد.

وی افزود: در آخرین نشست در مرکز، گلستان به عنوان پیشگام در تعلیم و تربیت و کودکان بازمانده از تحصیل به سایر استان ها معرفی شد. سازمان های مردم نهاد در استان الگوی مناسبی را ارائه کردند که مورد توجه قرار گرفت و به عنوان الگو به استان‌های دیگر معرفی شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان ادامه داد: براساس آمار به رغم تلاش‌های آموزش و پرورش، نهضت سوادآموزی و سازمان‌های مردم نهاد بیش از 20 هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان داریم.

وی گفت: تصمیم این است که با کمک فرمانداران و آموزش و پرورش در همه شهرستان‌ها، یک مدرسه کودکان بازمانده از تحصیل داشته باشیم.

چراغعلی افزود: بیشترین فراوانی  کودکان بازمانده تحصیل در شرق استان و روستاهای اهل تسنن امکان تحصیل دختران بعد از کلاس پنجم فراهم نیست.

وی اظهار داشت: نزدیک به یک‌سال است که وقت خواستیم تا با مدیران در شورای اداری مطالب مرتبط با حقوق شهروندی و تکالیفی که ریاست جمهوری از ما خواسته را بگوییم اما تاکنون این شرایط فراهم نشده است.

چراغعلی به موضوع زنان سرپرست خانوار هم اشاره کرد و گفت:یکی دیگر از موضوعات اولویت دار در استان توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است که  بیش از 64 هزار زن سرپرست ثبت شده در استان داریم.