محرم سازی مدرسه‌های دخترانه در دستور کار سرپرست وزارت آموزش و پرورش

دریافت از: رضا زارعی

علی اصغر فانی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

حیاط‌های مدارس دخترانه وسط ساختمان مدرسه قرار می‌گیرند

تا از ساختمان‌های اطراف امکان دیدن آن وجود نداشته باشد

طرح محرم سازی مدرسه‌های دخترانه، که بارها به خاطر «پادگانی شدن فضای آموزشی» مورد انتقاد قرار گرفته، این بار توسط علی اصغر فانی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، که از سوی حسن روحانی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی شده است، بار دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش فارس، علی اصغر فانی که در گردهمایی مدیران کل ستادی و اجرایی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، سخن می گفت، به طرح محرم سازی مدارس دخترانه اشاره کرد و با توجه به اشراف ساختمان های پیرامونی، بر محرم سازی مدارس دخترانه با رعایت حفظ آرامش و آزادی دانش آموزان در محیط مدرسه تأکید کرد.

وی با اشاره به اختصاص محلی برای نمازخانه در مدارس در دست احداث، گفت که مکان این نمازخانه ها باید طوری باشد که تبدیل به کلاس درس نشود.

البته طرح به اصطلاح «محرم سازی»، سالهاست که مطرح است. از جمله در اسفند ماه سال1388 اعلام شد که وزارت آموزش و پرورش قصد دارد با اجرای طرح «محرم سازی» برای ساختن حیاط‌های درونی و سالن‌های مركزی در مدارس دخترانه، به پوشاندن بهتر دانش‌آموزان دختر و «آزادی عمل» آنها در مدرسه کمک کند.

طرح محرم سازی مدارس در آغاز کار دولت نهم توسط مدیرکل امور بانوان وزارت آموزش و پرورش مطرح شد تا «دانش آموزان دختر بتوانند در مدرسه بدون حجاب» باشند.

براساس این طرح، حیاط‌های مدارس دخترانه وسط ساختمان مدرسه قرار می‌گیرند، به طوری که از ساختمان‌های اطراف امکان دیدن آن وجود نداشته باشد، سالن‌های ورزشی سرپوشیده می‌شوند و ارتفاع دیوارها افزایش می‌یابد.

گفتنی است که بر اساس قوانین ایران، دانش‌آموزان دختر از هفت سالگی باید با حجاب اسلامی شامل مانتو، شلوار و مقنعه به مدرسه بروند. شهرزاد نیوز04 آبان ماه