مرگ کودک یکساله در سطل آب

دریافت از : علیرضا طاهرخانی سیادهی ( Alireza Taherkhani siyadehi )

 سومين حادثه غرق شدگي كودكان  در شهرستان سيريك 

سهل‌انگاری والدین باعث غرق شدن کودک یکساله در سطل آب شد.

 مسئول سلامت خانواده شبكه بهداشت و درمان شهرستان سيريك گفت: غروب يكم مهرماه، عبدالرافع كه فقط يكسال و يك‌ماه داشت به‌دليل غفلت والدين، در سطل پر از آبي كه در حمام قرار داشت، افتاد و بي‌هيچ سر و صدايي در سطل غرق شد.

اين سومين حادثه غرق شدگي كودكان خردسال در سطل آب در شهرستان سيريك طي سال‌هاي اخير است. پيش از اين نيز مريم 19ماهه در غروب پنجم تيرماه امسال، در يكي از روستاهاي اين شهر به‌دليل افتادن در سطل آب در اين شهر جانش را از دست داد. از آنجا كه آب لوله كشي در اين روستا بيشتر مواقع قطع است، مادر مريم تعدادي سطل را در حياط خانه پر از آب كرده بود و زماني كه خودش در خانه در حال خواندن نماز بود، دختربچه بازيگوش او به حياط رفت و خودش را به سطل آب رساند.

مريم كوچولو قصد آب بازي داشت كه ناگهان به داخل سطل افتاد و بي‌سر و صدا جان باخت. وقتي مادرش پس از خواندن نماز متوجه ناپديد شدن او شد، به جست‌وجو در اطراف پرداخت و در نهايت جسم بي‌جان او را در سطل آب پيدا كرد. در سال91 نيز اتفاقي تكراري در سيريك جان دختربچه‌ 2ساله‌اي به‌نام عاطفه را گرفت. آن روز مادر عاطفه بعد از اينكه سطل آبي را در حمام پر آب كرد، براي آوردن لباس به اتاق رفت كه ناگهان با صداي فريادهاي فرزند ديگر متوجه شد كه عاطفه به داخل سطل آب سقوط كرده است. زن جوان وقتي خود را به دختربچه‌اش رساند كار از كار گذشته و دختربچه 2ساله جانش را از دست داده بود. همشهری 06 مهرماه