اعتراف پدر به قتل هولناک دختر 8 ماهه

مرد جوان بعد از اینکه با همسر خود دچار اختلاف شد فرزند هشت‌ماهه‌اش را در وان حمام خفه کرد.

ساعت16:30 روز 10‌دی سال گذشته از طریق درمانگاه پیامبر، وقوع فوت مشکوک دختربچه هشت‌ماهه‌ای به کلانتری باغ‌فیض اعلام شد و با حضور ماموران کلانتری و بررسی‌های اولیه مشخص شد دختربچه‌ای به نام «هلیا» توسط پدر 32ساله‌اش به نام پیام به درمانگاه منتقل شده و بنا به اظهارات این مرد، فرزندش به علت خفگی در وان حمام فوت کرده است. کارآگاهان ویژه مبارزه با قتل، پس از تشکیل پرونده مقدماتی به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران، رسیدگی تخصصی به موضوع را برعهده گرفتند.

پدر هلیا پس از حضور در پلیس آگاهی، در اظهارات اولیه خود به کارآگاهان گفت: «ساعت 14 روز حادثه، دخترم را به حمام بردم و داخل وان گذاشتم. ناگهان دچار سرگیجه و بیهوشی شدم و این در حالی بود که هلیا همچنان در وان مانده بود. وقتی به هوش آمدم، متوجه شدم هلیا خفه شده است. بلافاصله او را به درمانگاه رساندم اما پزشکان هم نتوانستند کاری برای نجات دخترم انجام بدهند.»

کارآگاهان در ادامه رسیدگی به پرونده، اطلاع پیدا کردند «هلیا» نتیجه ازدواج دوباره «پیام» بود و او از ازدواج اولش پسری شش‌ساله به نام «عرشیا» دارد که پس از متارکه از همسر اولش، مسوولیت نگهداری از عرشیا نیز برعهده وی قرار گرفت. همچنین در تحقیقات تکمیلی و بر اساس نظریه پزشکی قانونی، هیچ‌گونه سابقه یا علایم بیماری منتج به بیهوشی در پیام ثابت نشد.

درحالی‌که راز مرگ دختر هشت‌‌ماهه همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار داشت، مادر این نوزاد به پلیس آگاهی مراجعه و از شوهرش شکایت کرد.

وی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «از چندی پیش با همسرم دچار اختلاف شدم تا اینکه روز حادثه با شدت پیدا کردن اختلافات، تصمیم به متارکه گرفتم.» کارآگاهان پس از شنیدن این اظهارات با در نظر گرفتن این احتمال که «هلیا» قربانی اختلافات میان پدر و مادر خود شده است، به بررسی فرضیه ارتکاب قتل عمد توسط پیام پرداختند. پدر هلیا وقتی تحت بازجویی مجدد قرار گرفت، منکر ارتکاب جنایت شد و همان ادعاهای اولیه خود را تکرار کرد اما سرانجام و با ارایه دلایل و مدارک از سوی کارآگاهان، به ناچار به کشتن دخترش اعتراف کرد.

متهم در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: «روز حادثه وقتی با همسرم درگیر شدم، او گفت دیگر حاضر نیست با من زندگی کند و بچه را هم نگه نمی‌دارد. او پس از گفتن این موضوع از خانه خارج شد. همان موقع متوجه شدم هلیا به استحمام نیاز دارد. او را به حمام بردم و وان پلاستیکی بچه را پر از آب کردم تا هلیا را شست‌وشو بدهم. در حالی‌که به دلیل درگیری با همسرم بسیار عصبانی بودم هلیا نیز همچنان گریه می‌کرد. به یاد صحبت‌های مادر هلیا و همچنین مشکلات حاصل از ازدواج اول خودم افتادم و این در حالی بود که هلیا داخل وان پلاستیکی دست‌وپا می‌زد. در یک لحظه دستم را روی سینه هلیا گذاشتم و او را به زیر آب فشار دادم. دخترم پس از مدتی دست‌وپازدن خفه شد.»

پیام اکنون در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات از وی همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که پرونده زنی که اواخر ماه گذشته دو دختر 5/2 و پنج‌ساله خود را در رشت خفه کرده بود نیز همچنان در مرحله تحقیقات مقدماتی است. این زن بعد از اینکه شوهرش به علت فرار از صحنه تصادف منجر به فوت و سرقت، به زندان افتاد، مجبور شد به تنهایی از دو کودکش مراقبت کند تا اینکه بالاخره هر دو آنها را خفه کرد و سپس به قصد خودکشی رگ دست خود را برید اما از مرگ نجات یافت.

در یکی دیگر از پرونده‌های فرزندکشی که سال‌جاری روی میز بازپرس ویژه قتل قرار گرفت، زنی معتاد متهم است دختر سه‌ساله خود را با خوراندن قرص متادون به قتل رسانده است. شوهر این زن نیز به اتهام حمل موادمخدر در زندان به سر می‌برد. دختر سه‌ساله اواخر سال گذشته جان خود را از دست داد و اوایل سال‌جاری با روشن شدن جزییات واقعه، پرونده با موضوع قتل به جریان افتاد.

پسری هفت‌‌ساله به نام دانیال نیز از دیگر قربانیان فرزندکشی در سال‌جاری است. پدر دانیال که بعد از جدایی از مادر او، با زن دیگری ازدواج کرده بود، بعد از اینکه همسر خود را به بهانه‌ای از خانه‌شان واقع در کیانشهر استان تهران بیرون فرستاد، پسربچه را به قتل رساند و سپس خودش نیز در گاراژی در اطراف تهران خودکشی کرد و به زندگی‌اش پایان داد.

14 اردیبهشت ، 1392
http://www.niazerooz.com/Hot-News-Detail/page_1/14/111458