باهوش‌ترین دانش‌آموزان ایران در محروم‌ترین مدارس استان درس می‌خوانند

دریافت از:بهروز معزی     Behrouz Moezi

علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان: 

وجود دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در استان تاسف بار بوده

واین یک فاجعه برای کشور است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دانش آموزان سیستانی و بلوچستانی استعداد های فراوانی در عرصه علمی، اختراع و ورزشی دارند و این دانش آموزان در برخی مناطق با کمترین امکانات و در مناطق محروم درس می خوانند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در همایش خیرین مدرسه‌ساز در دانشگاه دریانوردی چابهار افزود: هرگونه بی‌توجهی در امر آموزش و پرورش می‌تواند نتایج تلخی را برای مردم و جامعه به همراه داشته باشد.

استاندار در ادامه اظهار کرد: برخی اعمال و رفتار انسان آن را از موجودات آفریده شده متمایز کرده که یکی از این اعمال شرکت در کار خیر است،  زیرا سرشت انسان از ذات اقدس الهی برگرفته شده و همین امر منجر به کارهای ماندگار برروی زمین شده است.

هاشمی افزود: مشارکت در امر مدرسه سازی باید بصورت یک فرهنگ درآید و یک جنبه عمومی پیدا کند.

استاندار در ادامه با اشاره به همکاری استانداری در بحث مدرسه سازی گفت: 1.5 برابر مبلغی که خیرین تعهد کنند را استانداری سیستان و بلوچستان در امر مدرسه‌سازی تعهد می‌کند.

وی بیان کرد: وجود دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در استان تاسف بار بوده و یک فاجعه برای کشور است و اگر برای رفع این تهدید اقدامی صورت نگیرد باید در آینده نزدیک شاهد تهدیدات و معضلات مختلف در جامعه بود.

استاندار خاطرنشان کرد: سعی و کوشش در امر مدرسه سازی یکی از ماندگارترین اعمال خیری است که به واسطه آن فرزندان ایران زمین به بالاترین جایگاه های علمی دنیا دست پیدا خواهند کرد.

هاشمی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری و شخص رئیس جمهور نگاه بلندی جهت توسعه سیستان و بلوچستان دارند خاطرنشان کرد: این توجه به استان، سرمایه‌ای عظیم است که به واسطه همین نگاه توانسته‌ایم در بسیاری از پارامترها اقدامات قابل توجهی را انجام دهیم و مشارکت مردم در امر بازسازی و توسعه و آبادانی مناطق می‌تواند روند به توسعه‌یافتگی جهش شتاب‌داری ببخشد. خبرگزاری ایسنا 09 بهمن