تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس به کندی پیش می رود

kodakan

فرستنده خبر: امیر رضائی   Amir Rezaei

 مدیرکل تدوین لوایح و مقررات قوه قضائیه با اشاره به تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در دولت، گفت که در حال حاضر لایحه در مجلس در حالی بررسی است که کار به کندی پیش می رود.

 سید جعفر کاظم پور با اشاره به لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان اظهار کرد: “این لایحه حدود دو سال است که در قوه قضاییه رسیدگی و نهایی شده است”.

وی با بیان اینکه این لایحه به دولت ارسال و دولت نیز بررسی های خود را انجام داده است، بیان کرد: “لایحه بعد از تصویب در دولت،  در نهایت به مجلس فرستاده شده که متاسفانه در مجلس کار مقداری کند پیش می رود”.

مدیرکل تدوین لوایح و مقررات قوه قضائیه ادامه داد: “منتظر هستیم که بخش باقی مانده این لایحه که تحولات عظیمی در خصوص حمایت از کودکان و نوجوانان ایجا می کند در مجلس دهم نهایی شود”.

 کاظم پور با بیان اینکه در این لایحه در خصوص حمایت از کودکان موارد مختلفی مطرح است، بیان داشت: “با تصویب این لایحه یک شورای عالی حمایت در حد مقامات بلندپایه کشوری در قوه قضاییه تاسیس می شود”.

وی با اشاره به اینکه در این شورا تمام نهادهای دخیل در امور کودک چه در آموزش، بهداشت و تربیت و چه در خصوص مسائل مربوط به ابزارهای فنی درگیر هستند و وظایف خاصی برای آن ها دیده شده است، عنوان داشت: “همچنین در این لایحه قوانین و مقررات شفاف شده است”.

مدیرکل تدوین لوایح و مقررات قوه قضاییه اضافه کرد: “علاوه بر این بحث های حمایتی که نسبت به کودکان باید صورت گیرد، نحوه تعامل ارکان های حمایتی که به نوعی در امور کودک دخیل هستند به طور کامل دیده شده است”.

وی با اشاره به اینکه مهمتر از همه مباحث مربوط به جرائم علیه کودک و خشونت علیه کودکان به نحو جدی تر و موثرتری در این قانون جرم گذاری شده است، گفت: “البته قبلا هم این موارد جرم بوده اما در این قانون به صورت شدیدتر با هر نوع خشونت و آزار عیله کودکان برخورد خواهد شد”.هرانا ـ تاریخ : ۱۳۹۵/۰۳/۱۱