انسداد مسیر بیسوادی بیش از 300 کودک جنگل نشین مازندران

فرستنده: وحید ترابی  Wahid Torabi

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت : 316 کودک نوآموز استان که بیشترشان در مناطق جنگلی ساکن بودند ، شناسائی و امکان تحصیل برای آنان فراهم شده است.

 سید عیسی میرشفیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، شناسائی این کودکان را همسو با اجرای طرح انسداد بی سوادی در استان دانست .
وی ، گفت : در 2 سال اخیر برای جلوگیری و انسداد بی سوادی در استان ، توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی مورد توجه قرار گرفت تا کودکان تمامی مناطق زیر پوشش قرار بگیرند .
معاون آموزش و پرورش مازندران ، مناطق محروم را مهم ترین جامعه هدف در این طرح معرفی کرد و توضیح داد : کودکانی شناسائی شدند به دلیل شرایط زندگی و کاری والدینشان به عنوان دامدار و یا جنگل نشین ، امکان حضور در مدرسه و درس خواندن را نداشتند .
وی افزود : این کودکان به همراه تعداد دیگری از دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی با اتخاذ شیوه های مختلف مانند آموزش از راه دور ، برپایی کلاس برای حتی یک دانش آموز و آموزش در منزل ، زیر پوشش تحصیلی قرار گرفتند تا راه بی سوادی در جامعه بسته شود.
میرشفیعی همچنین از شناسایی 90 دانش آموز ترک تحصیلی مقطع متوسطه خبر داد و گفت که علت ترک تحصیل بیشتر این افراد مشکلات مالی بود ولی متاسفانه آموزش و پرورش نمی تواند با توجه به تنگناهای مالی برای آنان کاری انجام دهد.
وی از کودکان کار ، فرزندان فاقد شناسنامه و فرزندان والدین معتاد به عنوان قربانیان ترک تحصیل و از چالش های آموزش و پرورش مازندران یاد کرد .
میرشفیعی گفت که با وجود این چالش ها ، وقت گیر و زمانبر بودن شنایی این کودکان ، حرکت مجموعه را در دستیابی به هدف کند می کند .
وی آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل مازندران را چهار هزار و 439 نفر اعلام کرد و افزود : تاکنون از این تعداد 2 هزار و 559 نفر شناسایی شدند و 152 نفر مشغول به تحصیل شدند .
براساس تعریف وزارت آموزش و پرورش ، بازماندگان تحصیل به کودکان در 2 رده سنی 6 سال و 7 تا 11 سال گفته می شود .
براساس این تعریف سه هزار و 686 نفر در رده سنی 7 تا 11 سال و 753 نفر در رده سنی 6 سال جز بازماندگان از تحصیل در مازندران هستند .ساری – ایرنا – : 12/08/1395