سند ملی حقوق کودک بومی‌سازی می‌شود

مظفر الوندی

فرستنده: وحید ترابی  Wahid Torabi

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با اشاره به سند ملی حقوق کودک، گفت: این سند با تکیه بر ارزش‌ها و قواعد بنیادین قانونی و عرفی موجود کشور تدوین شده و تلاش بر این است که در مراحل اجرایی منطبق بر فرهنگ و شرایط هر استان بومی سازی شود.

الوندی در دیدار با رییس کل دادگستری گیلان، این استانی را پیشرو در حمایت از حقوق شهروندی دانست و اظهار کرد: به دلیل طبیعت و فضای سرسبز و فرهنگ بالای مردم، جرائم خشن در آن کمتر به چشم می خورد.

وی اضافه کرد: کودکان قادر به دفاع از حق خود نیستند و به همین دلیل این آینده سازان جامعه به حمایت همه جانبه نیاز دارند.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک خاطرنشان کرد: برقراری عدالت در رفاه، سلامت، امور اجتماعی و فرهنگی، آموزش و کیفیت زیست کودکان از موضوعات مهمی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه کودکان سرمایه کشور هستند، ادامه داد: ضروری است با حساسیت در پیشگیری از آسیب ها و آموزش های هدفمند، این قشر را حمایت و پرورش داد تا با تربیت نسل فرهیخته و ماهر آینده کشور تضمین شود.

الوندی با اشاره به سند ملی حقوق کودک افزود: این سند با تکیه بر ارزش ها و قواعد بنیادین قانونی و عرفی موجود کشور تدوین شده و تلاش بر این است که در مراحل اجرایی منطبق بر فرهنگ و شرایط هر استان، بومی‌سازی شود تا مفاد آن جامه عمل بپوشد.

مشاور وزیر دادگستری در پایان خاطرنشان کرد: ماده ۴۵ قانون حمایت از خانواده بر رعایت منافع عالی کودکان در هر تصمیم صراحت دارد و می طلبد که مسئولان امر در تصمیم سازی های مختلف سهم ۳۰ درصدی جمعیت کودکان را لحاظ کنند و نیاز است در برش استانی سند ملی حقوق کودک نیز این مهم پررنگ دیده شود.به گزارش ایسنا، ۲۰ دی ۱۳۹۵