شناسایی ۱۰۹ کودک سوء تغذیه‌ای زیر شش سال در ماه‌نشان

فرستنده: وحید ترابی  Wahid Torabi

مدیر کمیته امداد ماه‌نشان در استان زنجان گفت که ۱۰۹ کودک سوء تغذیه‌ای زیر شش سال در این شهرستان شناسایی شده اند.

 ذبیح‌الله غفاری اظهار کرد: “از ابتدای امسال تاکنون ۷۶۰ میلیون ریال مساعدت‌های بلاعوض در راستای کمک به رفع سوء تغذیه کودکان زیر شش سال خانواده‌های نیازمند هزینه شده است”.

وی در ادامه تصریح کرد: “این کمک‌ها در قالب سبد غذایی به تناسب کودکان و با در نظر گرفتن فرهنگ هر منطقه در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گرفته است”.

مدیر کمیته امداد ماه‌نشان با اشاره به نحوه شناسایی این کودکان، عنوان کرد: “کودکان دچار سوء تغذیه از طریق شبکه بهداشت و درمان شناسایی و به کمیته امداد معرفی‌ می‌شوند”.

غفاری با تاکید بر اینکه سوء تغذیه کودکان تنها یک معضل خانوادگی نبوده، بلکه به مرور زمان به یک معضل اجتماعی تبدیل می‌شود، یادآور شد: “کودکی که دچار سوء تغذیه است از نظر توان جسمی و روحی دچار خلاء است که همین امر فرد را در اجتماع دچار مشکل می‌کند”.

وی با شاره به ماده چهار آیین‌نامه چتر رفاه‌اجتماعی، بیان کرد: “این آیین‌نامه با رویکرد گروه‌های آسیب‌پذیر در سال ۹۴ برنامه حمایت تغذیه گروه‌های آسیب‌پذیر توسط این نهاد با مشارکت دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت و همچنین رفاه تأمین‌اجتماعی در کشور اجرا می‌شود، که در شهرستان ماه‌نشان نیز همه ساله با همکاری شبکه بهداشت و درمان کودکان مبتلا به سو هاضمه را شناسایی و با معرفی به کمیته امداد مساعدت‌های لازم صورت می گیرد”.

این مسئول تاکید کرد: “اگر چه رفع مشکل سوء تغذیه کودکان بی‌بضاعت در دستور کار کمیته امداد قرار دارد اما این مسئله نیاز به توجه بیشتر خیرین و کمک‌های مردمی دارد تا سطح تغذیه کودکان بی بضاعت ارتقا یابد”.

غفاری خاطرنشان کرد: “کل آمار کودکان پنج سال و زیر آن در شهرستان ماه‌نشان چهار هزار و ۱۲۸ نفر است”.خبرگزاری هرانا ـ ۱۳۹۵/۱۰/۲۰