اجرای طرح «یک ساعت با محیط‌بان در مدرسه» در مدارس شهرستان البرز

خبرگزاری هرانا ـ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز گفت که طرح «یک ساعت با محیط بان در مدرسه» در سطح مدارس این شهرستان آغاز شد.

ارسال خبر از وحید ترابی/wahid torabi

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، سیاوش غیاثوند گفت: “همگام با سایر شهرستان‌های استان قزوین طرح یک ساعت با محیط‌بان در سطح مدارس شهرستان البرز آغاز شد”.

وی افزود: “در فاز نخست و با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان البرز و شهرداری محمدیه این طرح برای دانش‌آموزان مدارس شهر محمدیه و ناحیه شهری مهرگان اجرا شده و در مدت اجرا بیش از سه هزار دانش‌آموز در ۱۰ مدرسه در مقاطع تحصیلی مختلف با روش‌های نوین توسط محیط‌بانان مجرب تحت آموزش محیط زیستی قرار می‌گیرند”.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز تصریح کرد: “هدف از اجرای این طرح نهادینه شدن اخلاق محیط زیستی و ارتقای فرهنگ مشارکت کودکان و نوجوانان در حفظ محیط زیست است که در این زمینه نکات مهمی در خصوص با اهمیت محیط زیست، شرح وظایف و مسؤولیت‌های سازمان حفاظت محیط زیست، مناطق تحت مدیریت و حیات وحش و فعالیت محیط‌بانان به دانش‌آموزان منتقل می شود”.

غیاثوند یادآور شد: “همچنین افزایش آگاهی دانش‌آموزان از محیط زیست پیرامون، ایجاد حس احترام و علاقه به محیط زیست و محیط‌بانان و کاهش خشونت علیه طبیعت از دیگر اهداف اجرای این طرح است”.