سودجویان برای کسب درآمد «کودکان کار» را در سطح شهر پخش می‌کنند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه از دستگاه های اجرایی ذیربط خواست با جمع آموری متکدیان به زیباترشدن هر چه بیشتر شهر کرمانشاه در ایام نوروز کمک کنند.

وحید ترابی/wahid torabi

به گزارش ایسنا، «حسین بابانی» در جلسه کمیسیون ساماندهی متکدیان استان کرمانشاه، افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و آغاز سفرها، دستگاه‌های ذیربط باید با کمک به شهرداری کرمانشاه در جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان که باعث آشفتگی بصری و مزاحمت‌هایی برای مسافرین می‌شوند، اقدام کنند.

وی تصریح کرد: اخیراً وزارت کشور با ابلاغ نامه‌ای به استانداری‌های سراسر کشور خواستار تسریع در اجرای ساماندهی و جمع‌آوری متکدیان در سطح شهرها شده و بر اساس این ابلاغ شهرداری‌ها مسئول ساماندهی متکدیان شناخته شده‌اند.

باباجانی ادامه داد: همه باید به شهرداری در اجرای هر چه بهتر ساماندهی این افراد کمک کنیم تا این نهاد به وظیفه خود بهتر و دقیق‌تر عمل کند.

وی هم‌چنین ساماندهی دستفروشان و کودکان کار در شهر کرمانشاه را خواستار شد و گفت: در خصوص این موضوعات نیز باید با سرعت عمل اقدامات لازم صورت گیرد و دستگاه‌ها با جدیت به وظایف خود عمل کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه با اشاره به کسب درآمد غیرموجه عده‌ای از افراد در بکارگیری از متکدیان و کودکان کار اظهار کرد: متأسفانه طبق بررسی‌ها عده‌ای سودجو، متکدیان و کودکان کار را در سطح شهر کرمانشاه پخش می‌کنند و از این مسیر اقدام به درآمد غیرموجه می‌کنند، از این‌رو وظیفه دستگاه‌های ذی‌ربط است که این افراد را شناسایی و با قاطعیت با آنان برخورد کنند.

باباجانی گفت: باید با فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی مردم را از کمک به این گونه افراد برحذر داشت، چون اگر کمکی صورت نگیرد محلی برای کسب درآمد غیرقانونی توسط عده‌ای سودجود باقی نمی‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری کرمانشاه در کنار انجام کارهای سخت‌افزاری مانند احداث پارک و رنگ‌آمیزی و پاکیزگی شهر برای ایام نوروز، موظف به اجرای برنامه‌های نرم‌افزاری مانند فراهم کردن بسترهای لازم برای کمک به جذب بیشتر گردشگر و مسافر در سال‌های آینده است که یکی از این کارهای نرم‌افزاری توجه به جلوگیری از مزاحمت‌ها و آشفتگی بصری در شهر است.

وی یادآور شد: همه دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط موظفند به شهرداری در راستای جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان به‌منظور زیباترشدن هر چه بیشتر شهر کرمانشاه در ایام نوروز کمک کنند.جمعه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۲