کودکان طعمه باندهای سودجو برای تکدی‌گری در متروها/ متکدیان باید به صورت دائمی جمع آوری شوند

لیدا اشجعیشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶

روح الله بابایی صالح در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از فعالیت متکدیان و باندهای فعال تکدی‌گری در کلانشهرهای کشور با یادآوری اینکه تکدی گری چهره کلان شهرها را مخدوش می کند، گفت: متاسفانه امروزه در وسایل حمل ونقل عمومی، معابر و پایانه ها شاهد تکدی گری برخی افراد سودجو هستیم این در حالی است که این افراد با سوء استفاده از احساسات و عقاید مذهبی مردم چهره شهر را مخدوش می کنند.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم جمع آوری و ساماندهی متکدیان در کشور با بیان اینکه جمع آوری متکدیان نباید منحصر به شرایط خاص و اضطراری شود، تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم در موارد اضطراری و شرایط خاص متکدیان از سطح شهر جمع آوری اما بعد از چند روز دوباره به سطح شهر باز می گردند که در این رابطه لازم است متکدیان به صورت دائمی جمع آوری شوند نه مقطعی .

وی از فعالیت باندها و مافیای تکدی گری در کلانشهرها انتقاد و بر ضرورت شناسایی و برخورد جدی با این افراد سودجو تاکید کرد و یادآور شد: افراد سودجو و منفعت طلب از کودکان و برخی افراد برای تکدی گری استفاده می کنند و از این طریق پول های زیادی به دست می آورند در این رابطه نیاز است نیروی انتظامی این افراد را شناسایی و با آنها به صورت جدی برخورد کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه دستگاه های متولی در امر ساماندهی متکدیان باید به وظیفه خود به صورت هماهنگ عمل کنند، تصریح کرد: نیروی انتظامی، سازمان خدمات اجتماعی شهرداری ها، سازمان بهزیستی و کمیته امداد باید در این باره به صورت هماهنگ عمل کرده و در جهت ساماندهی متکدیان گام بردارند.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس دهم، از تکدی گری اتباع بیگانه در کلانشهرهای کشور انتقاد کرد و گفت: نیروی انتظامی باید این افراد را شناسایی و آنها را از سطح شهر جمع آوری کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه متکدیان نیازمند باید شناسایی و تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گیرند، تصریح کرد: با ساماندهی متکدیان می توان افراد نیازمند از غیرنیازمند را شناسایی و آنها را تحت پوشش سازمان های حمایتی قرار داد./