نتیجه‌ی اعدام‌ها در ملا عام، منجر بە گرفتە شدن جان کودک ٨ ساله شد

ارسال خبر از: رضا زارعی

چند کودک اهل روستای “کلاش لولم” جوانرود بە هنگام تاب بازی در حالی که خواستەاند صحنە اعدام “رئوف مصطفایی” یک شهروند این شهر را به عنوان بازی ……

بعد از انتشار خبر اعدام یک شهروند کُرد در جوانرود و انتشار آن در رسانه‌های حکومتی، کودکی ٨ ساله در یکی از روستاهای این شهرستان بە هنگام بازی و تکرار حالت اعدام، با هم بازی‌هایش جان خود را از دست داد .

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، چند کودک اهل روستای “کلاش لولم” بە هنگام تاب بازی ئ در حالی که خواستەاند، صحنە اعدام “رئوف مصطفایی” یک شهروند این شهر را به عنوان بازی تکرار کنند کودک ٨ ساله جان خود را از دست می‌دهد.

نام این کودک مهران و فرزند شخصی به نام ابراهیم یوسفی است.

در همین رابطه و در یکی از محلە‌های جوانرود، چند سال پیش و در حادثەای مشابهە کودک کم سن و سال دیگری نیز جانش را از دست دادە بود.

طبق تحقیقات انجام گرفته، هیچ ارتباطی میان تربیت خشونت‌آمیز با کاهش جرم وجود ندارد و اهتمام بدون نتیجه به عوامل بیرونی این گونه حالت‌ها، افراد را جامعه‌پذیرتر نمی‌کند.

در ایران انتقاد و مخالفت با چنین خشونت عریانی (اعدام) با موانع و مشکلات قانونی و حتی دینی مواجه است، اما دستگاه قضایی این اقدامات را مشروع و قانونی قلمداد می‌کند. آژانس خبررسانی کُردپا 10 شهریور