سی درصد از مدارس استان کرمانشاه فرسوده هستند

سید مهدی موسوی ۱۳۹۶/۰۴/۲۴

خببرگزاری هرانا – فرهاد تجری عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه طی چندسال اخیر اقدام خاصی از سوی وزارت آموزش و پرورش برای تجهیز، نوسازی و بازسازی مدارس استان کرمانشاه صورت نگرفته، از این رویه انتقاد کرد. آقای تجری گفت که ۳۰ درصد از مدارس و فضاهای آموزشی استان کرمانشاه فرسوده هستند و نیاز به بازسازی، تجهیز و ساماندهی دارند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از خانه ملت، فرهاد تجری با اشاره به وضعیت مدارس استان کرمانشاه و نیاز آنها به بازسازی، نوسازی و تجهیز و توسعه مدارس گفت: “متاسفانه طی چندسال اخیر اقدام خاصی از سوی وزارت آموزش و پرورش برای تجهیز، نوسازی و بازسازی مدارس و فضای آموزشی صورت نگرفته است و خاطره خوبی در این زمینه وجود ندارد”.

نماینده مردم قصرشیرین و سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خبر نیاز آموزش و پرورش به اعتبار هزار میلیاردی برای نوسازی، تجهیز و توسعه ۱۰۵هزار مدرسه در سال۹۶، گفت: “امیدواریم با تامین این اعتبار درخواستی برای نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس شاهد باشیم که در آینده حرکت مطلوبی در این زمینه در استان کرمانشاه انجام شود”.

وی با بیان اینکه مناطق کرمانشاه جزء مناطق گرمسیری و مرزی است، تصریح کرد: “با توجه به شرایط آب و هوایی گاه شاهد وجود غبار و ریزگردها به استان هستیم که شرایط خاصی را ایجاد می‌کند؛ لذا می‌طلبد در فضای آموزشی و مدارس کرمانشاه، توجه به این مهم صورت گیرد تا در بحث وسایل گرمایشی و سرمایشی و نیز در حوزه امکانات و فضاها بتواند جوابگوی قشر دانش‌آموز باشد”.

تجری با انتقاد از اینکه بالغ بر ۳۰ درصد از مدارس و فضاهای آموزشی استان کرمانشاه فرسوده هستند و نیاز به بازسازی، تجهیز و ساماندهی دارد، خاطر نشان کرد: “امیدواریم حوزه معاونت عمرانی و رئیس سازمان تجهیزات و نوسازی مدارس بتوانند در این حوزه به استان کرمانشاه توجه خاصی کنند”.

وی با بیان اینکه تامین این هزینه‌ها از سوی آموزش و پرورش به تنهایی مقدور نیست، گفت: “هم قانون برنامه و هم قوانین سالیانه بودجه در این حوزه، دست آموزش و پرورش را تاحدودی بازتر کرده و کمک‌هایی نیز از سوی مجلس و دولت شده است”.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس با اشاره کمک‌های مجلس و دولت در نتیجه قانون برنامه و قانون بودجه در این حوزه افزود: “ممکن است این کمک‌ها هنوز با نیازهای موجود در استان فاصله داشته باشد و با شرایط خاص و تقریبا محرومیتی که از قدیم در حوزه تجهیز، نوسازی و بازسازی مدارس وجود داشته، امیدواریم بتوانند از تمام ظرفیت‌ها در این راستا استفاده کنند”.