“تک فرزندی” یکی از معضلات جامعه امروز است

دریافت از: لیلا سعادت

دبیرکل آموزش و پرورش شهر تهران خطاب به خانواده‌های منتخب

 نقش شما نقش مدیریتی است.

 در یاد دادن الگوها باید برنامه‌های قرآنی را جای دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه یکی از معضلات جامعه امروز مشکل «تک فرزندی» است گفت: متاسفانه بسیاری از تقسیم بندی‌های خانوادگی کمرنگ شده و نباید گذاشت که این تقسیم بندی‌ها به فراموشی سپرده شود.

به گزارش سرویس “آموزش و پرورش” ایسنا، یزدی خواه در پنجمین همایش سراسری روز ملی خانواده با گرامی داشت یاد و خاطره شهید فهمیده و شهدای دانش آموز اظهار کرد: شیاطین دنیای امروز نهاد خانواده را مورد هدف خود قرار داده اند و قصد دارند با ابزار رسانه‌ای که دراختیار دارند این نهاد مقدس را منحرف کنند.

وی ادامه داد: در این ایام و در روز مباهله که یک طرف خانواده سراسر نور پیامبر(ص) و در طرف دیگر بزرگان و شیوخ مسیحیت قرار داشتند، بازهم حق نمایان شد و چهره باطل روسیاه شد.

وی افزود: امروز دشمنان می‌خواهند با پخش برنامه‌های منفی نظام خانواده را منحرف کنند و آنها را از امر تربیت نسل آینده دور کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: در گذشته نهاد خانواده فارغ از برخی امکانات امروزی با یکدیگر گفت‌وگو می‌کردند و به هم محبت می‌ورزیدند اما امروز این گفت‌وگو و ابراز محبت در خانواده‌ها کمرنگ شده است. 

یزدیخواه با اشاره به اینکه به همفکری والدین نیازمند هستیم، تاکید کرد: باید از انجمن اولیا و مربیان نه تنها در مشارکت‌های مالی بلکه بیشتر در اداره مطلوب مدارس استفاده کنیم و از این پیوند نهایت بهره‌وری را داشته باشیم. 

حشمتیان معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی، توسعه و مشارکت مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فرزندان ثروت‌های یک خانواده هستند، خطاب به خانواده‌های منتخب اظهار کرد: نقش شما نقش مدیریتی است.

وی افزود: تربیت درست فرزندان باعث تحکیم بنیان خانواده می‌شود و باید تلاش تمام همکاران و جمع اولیا و مربیان کشور را در این عرصه قدر بدانیم.

حشمتیان با بیان اینکه الگوی اجتماعی نگاه‌های ضروری در جامعه امروز است، گفت: الگوی موفق مورد انتظار خانواده در جامعه، حیات طیبه سند تحول بنیادین برای رشد و ارتقای اندیشه و انگیزه است.

وی تصریح کرد: ما نیز در امر تربیت ماموریت سنگین و برای بررسی امکانات نیاز به برنامه ریزی داریم. باید در این مسیر اعضای خانواده را با وظایف خود آشنا کنیم.

وی با اشاره به اینکه کلاس مشق ما خانواده است، بیان کرد: این بسیار دلخراش است که از فضای خانواده دور شویم. باید در کلاس درس به دانش آموزان یاد داده شود تا احترام خانواده را حفظ کنند.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی، توسعه و مشارکت مردمی و خانواده عنوان کرد: در یاد دادن الگوها باید برنامه‌های قرآنی را جای دهیم. ایسنا 10 نوامبر