فاطمه کوچولو، خورشيد چشمانش در اختلافات خانوادگي خاموش شد

فرستند: علیرضا طاهرخانی سیادهی

 از حادثه ناگوار و دلخراش ريختن آهک در چشمان «فاطمه کلوندي» بيش‌از چهار سال مي‌گذرد، فاطمه قرباني کينه‌توزي و انتقام‌جويي اختلافات خانوادگي شده و پلک‌هايش براي هميشه به هم دوخته است.

به گزارش ايسنا، فاطمه کوچولو که هم‌اکنون خورشيد چشمانش خاموش شده بزرگترين آرزويش ديدن روي پدر و مادرش است. پدر فاطمه در اين باره به خبرنگار ايسنا گفت: خواستار پيگيري هر چه سريعتر پرونده براي انجام قصاص هستم. «امير کلوندي» به تشريح داستان و روز اتفاق پرداخت و گفت: در روز 17 تير ماه سال 88 به همراه خانواده و مادرم براي مهماني به منزل خواهرم در شهر قروه سنندج رفتيم، در آن زمان ما در روستايي واقع در اسدآباد زندگي مي‌کرديم. وي ادامه داد: شب براي استراحت در منزل خواهرم خوابيديم، نيمه شب متوجه عدم حضور فاطمه در کنار مادرش شديم. کلوندي افزود: مادر فاطمه وقتي متوجه عدم حضور فاطمه در داخل اتاق شد شروع به فرياد زدن کرد، همگي سراسيمه از خواب بلند شديم و من متوجه نبودن «محمدرضا» شوهرخواهرم شدم، هنگامي که به حياط رفتم فاطمه را کنار اتاق خرابه‌اي در گوشه حياط پيدا کردم. وي تصريح کرد: فاطمه به حالت نيمه‌جان در گوشه حياط افتاده بود، لباس‌هايش سوخته و تمامي دست‌ها و صورتش آهکي شده بود.

پدر فاطمه اظهار کرد: شوهرخواهرم «محمدرضا» سر فاطمه را در داخل کيسه آهک گذاشته و فاطمه در آهک سوخته بود. کلوندي خاطرنشان کرد: با شوهر خواهرم هيچ گونه دشمني و خصومتي نداشتيم اما او با خواهرم به علت اختلافات دچار مشاجره شده بود که انتقامش را از دختر بي گناه من گرفت.

وي اظهار کرد: شوهر خواهرم به مواد مخدر اعتياد دارد اما اينکه او در آن زمان از مواد روان‌گردان مصرف کرده باشد صحت ندارد. وي گفت: بعد از وقوع اين حادثه فاطمه را براي درمان به بيمارستان شهرستان اسدآباد منتقل کرديم که چيزي تشخيص ندادند و بعد از آن به بيمارستان بعثت همدان برديم که پزشکان گفتند ديگر دير شده و چشمان فاطمه نابود شده است.

چشمان فاطمه 100 درصد از بين رفته است

کلوندي تصريح کرد: تحمل ديدن نابينايي دخترم را نداشتم و او را به بيمارستان فارابي تهران بردم تا شايد بتواند بينايي‌اش را به دست بياورد اما اين اتفاق نيفتاد، بعد از اينکه در تهران هم به نتيجه‌اي نرسيديم شرايط براي اعزام به آمريکا فراهم شد و دخترم را براي درمان به آمريکا بردم اما همچنان فاطمه هيچ بينايي‌اي ندارد و چشمانش به صورت 100 درصد از بين رفته است. وي خاطرنشان کرد: فاطمه در حال حاضر در مدرسه موسي بن جعفر همدان در مقطع دوم ابتدايي در حال تحصيل است، او از نظر درسي هيچ مشکلي ندارد و حافظه خوبي براي يادگيري دارد.

چرخه زندگي‌ام به سختي مي‌چرخد

کلوندي ادامه داد: براي تحصيل دخترم از روستاي اسدآباد به همدان آمديم، هم‌اکنون در منطقه حصار همدان مستاجر هستيم و بايد علاوه بر هزينه تحصيل، درمان و ساير امورات زندگي اجاره خانه هم پرداخت کنم، اين هزينه‌ها زندگي را برايم مشکل کرده است.

نبود ماشين بريل در منزل مانع درس خواندن فاطمه در خانه شده است

کلوندي تاکيد کرد: براي درس فاطمه از مجموعه بهزيستي و آموزش و پرورش خدماتي از جمله کتاب‌هاي کمک درسي و ماشين بريل درخواست کرديم اما تا‌کنون به نتيجه‌اي نرسيد‌ه‌ايم و نمي توانيم فاطمه را در خانه براي ادامه تحصيل کمک کنيم.

وي به پيگيري پرونده فاطمه اشاره کرد و گفت: مهم‌ترين خواسته من اين است که پرونده فاطمه هر چه سريعتر پيگيري شود چون ما قصاص مي‌خواهيم و بايد اين امر انجام شود.

زندگي فاطمه نابود شده است

کلوندي گفت: در حال حاضر متهم در زندان مرکزي سنندج به سر مي برد و پرونده را براي قصاص در تهران پيگيري مي‌کنم، بايد اين عمل انجام شود چون زندگي فاطمه نابود شده است. وي گفت: يک دختر ديگر به نام فهميه دارم که در مقطع سوم راهنمايي در حال تحصيل است و مادر فاطمه نيز در بستر بيماري به سر مي‌برد. وي در پايان از گران بودن هزينه سرويس مدرسه فاطمه ابراز نارضايتي کرد و گفت: به دليل بالا بودن قيمت سرويسي‌ که مدرسه در نظر گرفته و شرايط بد مالي اغلب والدين، آنها اقدام به گرفتن سرويس از بيرون کرده‌اند.

سرويس اياب و ذهاب دانش‌آموزان مدارس استثنايي رايگان است

البته رييس آموزش و پرورش استثنايي استان همدان از رايگان بودن سرويس مدارس استثنايي براي والدين دانش‌آموزان خبر داد. «ايرج بصيري» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)- منطقه همدان، در پاسخ به چرايي هزينه‌ي بالاي سرويس مدرسه اظهار کرد: سرويس اياب و ذهاب تمامي مدارس استثنايي دانش‌آموزان با نياز خاص رايگان است و والدين هيچ هزينه‌اي را در اين زمينه به اجبار پرداخت نمي‌کنند. وي افزود: هزينه سرويس مدارس مشارکتي بوده و هر خانواده‌اي که از نظر مالي در رفاه باشد به صورت داوطبانه مي‌تواند به مدرسه کمک کند اما سرويس مدرسه براي تمامي دانش‌آموزان رايگان است. بصيري تاکيد کرد: در اوايل آغاز سال تحصيلي جاري براي اياب و ذهاب دانش‌آموزان مشکلاتي نيز وجود داشت که اين موضوع ظرف کوتاه‌ترين زمان ممکن برطرف شد. وي خاطرنشان کرد: ماشين هاي بريل که ويژه روشن‌دلان طراحي شده بسيار گران‌قيمت بوده و به اين ترتيب داشتن ماشين بريل به تعداد دانش‌آموزان طرحي ايده‌آل است اما با اين موضوع کمي فاصله داريم، البته حمل و نقل ماشين بريل توسط دانش‌آموزان براي بردن به منزل امکانپذير نيست. وي ادامه داد: در صورتي‌که شرايط لازم و بودجه فراهم شود ماشين‌هاي بريل براي تحصيل و تمرين در منزل تامين مي‌شود اما در حال حاضر شرايط لازم و بودجه فراهم نيست اما مدراس تا جايي که امکان داشته باشد ماشين‌هاي بريل را در اختيار دانش‌آموزان قرار مي‌دهند. مردم سالاری 28 آبانماه