سبحان 8 ساله برای همیشه خاموش شد

فرستنده: حسین کفایت حقیقی

 در پی مرگ این کودک، بازپرس جمشیدی در شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی، دستور انتقال جسد را به پزشکی قانونی صادر کرد و پرونده شکنجه این کودک وارد مرحله تازه ای شد.

چهارشنبه دهم مهر امسال پیکر نیمه جان پسر هشت ساله ای به نام «سبحان» از سوی یک زن و مرد جوان به درمانگاه عباسی باقرشهر منتقل و مداوای این کودک که در شرایط بد جسمی به سر می برد، آغاز شد.

پزشکان این مرکز با مشاهده شرایط اسفناک این کودک که در یک قدمی مرگ قرار داشت، او را به بیمارستان هفتم تیر منتقل کردند . این در حالی بود که ناپدری سبحان (عامل شکنجه وی) همراه مادر او به درمانگاه رفته و با اطلاع از وضع وخیم کودک، از این محل فرار کرده بود.

سبحان کوچولو که از سوی ناپدری خشن با لوله آهنی جاروبرقی بشدت کتک خورده بود، به دلیل خونریزی مغزی و شدت جراحات در بخش مراقبت های ویژه بستری و جراحی شد اما نه تنها بهبود نیافت، بلکه به کما رفت.

ماموران نیز جستجوی خود را برای دستگیری ناپدری این کودک به نام «محمد» آغاز کردند و مرد کودک آزار که خود را در یک قدمی دستگیری می دید، تسلیم پلیس شد.

چهار ماه پیش وقتی پرونده کودک آزاری سبحان به دادسرای بعثت ارجاع شد، مادر، ناپدری و سبحان به دادسرا احضار شدند. آن زمان مادر سبحان مدعی شد به هیچ عنوان پسرش شکنجه نشده و بیماری هموفیلی دارد و خود سبحان نیز حرف های مادرش را تائید کرد.

ناپدری در آن زمان بازجویی و مدعی شد به هیچ عنوان سبحان را شکنجه نکرده است تا این که چند روز پیش مادر سبحان به دادسرا آمد و ادعا کرد پسرش از سوی ناپدری شیشه ای بشدت شکنجه شده و حالش وخیم است.

با ارسال این پرونده به شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی، تحقیق از ناپدری و مادر این کودک آغاز و معلوم شد، مرد متهم اعتیاد شدیدی به ماده مخدر شیشه دارد و بارها سبحان را کتک زده است.

با دستور بازداشت ناپدری، وی با قرار قانونی روانه زندان شد و در حالی که پیگیری پرونده برای مشخص شدن وضع سبحان در بیمارستان ادامه داشت، شامگاه جمعه سبحان هشت ساله به دلیل شکنجه های ناپدری، جانش را از دست داد.

با اطلاع قاضی جمشیدی از این حادثه، دستور قضایی صادر و با انتقال جسد به پزشکی قانونی، دستور احضار ناپدری سنگدل از زندان صادر شد تا اتهام قتل به وی تفهیم شود. جام جم 03 آذرماه