یک دختر ١٣ ساله در سردشت خودکُشی کرد

 

هشدار

 سن خودکشی در مناطق کُردنشین ایران بطور غیرمنتظره کاهش یافته  است

شامگاه یکشنبه، سوم آذرماه دختری ١٣ ساله به نام ماریا ریحانی فرزند خضر در یکی از روستاهای شهرستان سردشت با حلق‌آویز نمودن خویش اقدام به خودکُشی کرد.

این دختر نوجوان از اهالی روستای “قلعه‌رش” است.

یک منبع مطلع ضمن تأیید این خبر به خبرنگار کُردپا گفت: ماریا هیچگونه مشکل روحی ـ روانی نداشته و نیمه شب یکشنبه به بهانه خرید شارژر موبایل و بدون اطلاع مادر و خواهرش در زیرزمین منزل با حلق آویز نمودن خویش به زندگی خود پایان داده است.

وی در ادامه افزودد: “ماریای ١٣ ساله به هنگام خودکُشی تمامی کلید اتاق‌های منزل را بهمراه داشته و آن را بر روی اعضای خانواده بسته بود”.

طی چند ماه گذشته سن خودکشی در مناطق کُردنشین ایران بطور غیرمنتظره کاهش یافته و در این باره چندین کودک از طریق خودکشی به زندگی خود پایان داده‌اند.

در اردیبهشت ماه امسال یک کودک ١٠ ساله در شهر ارومیه به دلایلی نامعلوم با اقدام به خودکشی به زندگی خود پایان داد.

همچنین بیست وچهارم اردیبهشت امسال یک نوجوان ١٥ ساله ایلامی بدلیل اختلافات خانوادگی با حلق آویز نمودن خویش اقدام به خودکشی کرد و به زندگی خود پایان داد.

در خرداد ماه امسال نیز یک دختر ١٠ ساله به نام صفورا سعیده ساکن روستای “پسوه” پیرانشهر که یک ماه پیش اقدام به خودسوزی نموده بود به دلیل جراحات ناشی از سوختگی در یکی از بیمارستان های ارومیه جان خود را از دست داد. آژانس کردپا 04 آذرماه