تأمین سوخت مدارس ٥ روستای بوکان به دانش‌آموزان واگذار شد

فرستنده: حسین کفایت حقیقی

طی چند روز گذشته مسئولان مدارس روستاهای

“برده زرد، قربراز، یکشوه، قاطانقر و یاسی‌کند” از توابع شهرستان بوکان

مبلغ ١٢ تا ٢٥ هزار تومان از دانش آموزان دریافت کردند.

در ادامه دریافت وجه نقد غیرقانونی از دانش آموزان مناطق کُردنشین ایران، دانش آموزان ٥ روستای تابع بوکان به تأمین سوخت مدارس ملزم گردیدند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، طی چند روز گذشته مسئولان مدارس روستاهای “برده زرد، قربراز، یکشوه، قاطانقر و یاسی‌کند” از توابع شهرستان بوکان مبلغ ١٢ تا ٢٥ هزار تومان از دانش آموزان دریافت کردند.

پیشتر مدیر مدرسه روستای “علی‌آباد” بوکان مبلغ ٥٠ هزار تومان از دانش آموزان دریافت کرده بود.

طی روزهای گذشته نیز اداره‌ی آموزش و پرورش شهرستان اشنویه به مدیر مدرسه روستای “نرزیوه” اعلام کرده بود: “باید برای تأمین سوخت از دانش آموزان وجه نقد دریافت کند”.

شاهد علوی، عضو سابق کانون صنفی معلمان کُردستان ایران در گفتگو با آژانس خبررسانی کُردپا از غیرقانونی‌بودن مطالبه‌ی وجه نقد از دانش‌آموزان خبر داد و گفت: “برابر با نص قانون اساسی دوره‌ی آموزش عمومی برای کودکان واجب التعلیم در ایران رایگان است . اما در عمل، مدارس دولتی در ایران در قالب طرح‌هایی متنوع و با عنوان مشارکت اولیا در امر آموزش و عموما در چارچوب آنچه مصوبات انجمن اولیا و مربیان می‌نامند به بهانه‌های مختلف از جمله دایر کردن کلاس‌های فوق برنامه، در این معنا که این کلاس‌ها جزو فرایندهای رسمی آموزش نیستند، از اولیا پول طلب می‌کنند”. آژانس کردپا 16 آذرماه