کرمانشاه چه تعداد کودک بازمانده از تحصیل دارد؟

۱۱ مهر ۱۳۹۸

به گزارش  ایسنا، مجید یزدان پناه در دوازدهمین کنفرانس حقوق کودک که امروز(یازدهم مهر) با حضور معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری و فعالین عرصه حقوق کودک استان کرمانشاه برگزارشد، به ارائه آماری از تعداد کودکان بازمانده از تحصیل کرمانشاه پرداخت و اظهارکرد: طبق آماری که از سازمان ثبت احوال استان گرفتیم، برای سال تحصیلی جدید باید 177 هزار و 278 کودک بین شش تا یازده سال در مدارس استان ثبت نام می‌کردند، اما تعداد ثبت نامی‌ها 174 هزار و 521 نفر بود.

وی تصریح کرد: براساس این آمار 98.44 درصد از کودکان در سن تحصیل استان برای شروع سال جدید در مدارس ثبت نام کرده‌اند که از وضعیت کشوری مطلوب‌تر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: باتوجه به اینکه تعداد 2757 نفر از کودکان کرمانشاهی که باید در شروع سال تحصیلی در مدارس ثبت نام می‌کردند، اما ثبت نام نکرده‌اند، این سوال مطرح می‌شود که آیا این تعداد بازمانده از تحصیل هستند یا نه؟.

وی اضافه کرد: با بررسی‌هایی که در آموزش و پرورش استان انجام دادیم، مشخص شد از این تعداد 510 نفر کودکانی هستند که به واسطه شغل والدین خود از کرمانشاه مهاجرت کرده‌اند.

یزدان پناه افزود: گروهی دیگر از این تعداد که 1200 نفر را شامل می‌شود، کودکانی هستند که نام، نام خانوادگی و نام پدر آنها را داریم، اما دقیقا نمی‌دانیم اکنون کجا هستند، بنابراین نیازمند این هستیم که همه دستگاه‌های ذیربط پای کاربیایند تا بتوانیم آنها را پیدا کنیم.

وی یادآورشد: 1047 کودکی که در گروه سوم ثبت نام نشده‌ها برای سال تحصیلی جدید قراردارند، کودکانی هستند که آنها را شناسایی کرده‌ایم و به عنوان بازماندگان از تحصیل می‌دانیم کجا هستند، اما باید دستگاه‌هایی چون فرمانداری‌ها، بهزیستی، کمیته امداد، امور زندان‌ها، خانه بهداشت و صداوسیما برای بازگشت آنها به تحصیل کمک کنند.

مدیرکل آموزش وپرورش در ادامه بابیان اینکه برای بازگشت هر کودک بازمانده از تحصیل به چرخه آموزشی به حدود 9 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم، عنوان کرد: قطعا اگر بخواهیم بصورت کلی این میزان اعتبار را برای همه دانش آموزان محاسبه کنیم، رقم زیادی می‌شود که آموزش و پرورش به تنهایی از عهده پرداخت آن بر نمی‌آید وسایر دستگاه‌ها باید کمک کنند.

وی در  پایان خواستار تخصیص یارانه آموزشی به دانش آموزان مناطق مرزی و محروم و ایاب و ذهاب رایگان برای دانش آموزان روستاهای استان جهت ترغیب آنها به ادامه تحصیل شد.