خودکُشی و مرگ مشکوک شش تن در سه روز گذشتە

فرستنده: حسین کفایت حقیقی

آمار خودکشی و کشتە شدن شهروندان کُرد در مناطق کُردنشین ایران بە صورت خیرکنندەای افزایش یافتە است و تنها در مدت ٣ روز گذشتە چندین مورد خودکشی و مرگ مشکوک شهروندان کُرد ثبت شدە است.

برپایه‌ی گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، شب گذشتە، ٤ بهمن‌ماه، یک دختر ٢٠ سالە کُرد ساکن یکی از روستاهای اطراف بانە بە طرز مشکوکی جانش را از دست داد.

هویت این دختر، فرشتە شریفی فرزند محمود و ساکن روستای “منیجلان” شهرستان بانە عنوان شده که بە طرز مشکوکی جانش را از دست داده و جسدش راهی سردخانە بیمارستان “صلاح‌الدین ایوبی” شدە است.

بە گفتە یک منبع مطلع، در حالی کە آثار شکنجە بر صورت و بدن فرشتە دیدە شدە است، اما خانوادە وی علت مرگ فرشته را خودکشی اعلام کردەاند.

همان منبع افزاود: آثار خفگی بر گردن فرشتە مشهود بودە و این در حالی است کە وی در حمام خانە جانش را از دست دادە است کە وسیلەی برای خودکُشی در آنجا یافت نمی‌شود.

تا زمان انتشار این گزارش، پزشک قانونی علت مرگ فرشتە را اعلام نکردە است و جسد وی در سردخانە بیمارستان “صلاح الدین ایوبی” شهر بانە نگهداری می‌شود.

همزمان گفتە می‌شود کە زن دیگری اهل شهرستان بانە کە مادر یک فرزند هم بودە است، بە علت آتش‌سوزی چراغ نفتی، دچار سوختگی شدە و بە علت شدت جراحات وارده جانش را از دست دادە است.

این زن کە تاکنون هویتش نامشخص می‌باشد شب گذشتە و بعد از ١١ روز در بیمارستان “سینا” شهر تبریز جانش را از دست داد.

از دیگر سو و بنابە خبر رسیدە بە آژانس خبررسانی کُردپا، روز پنج‌شنبە سوم بهمن‌ماه، یک زن کُرد ساکن نقدە بە نام “کبری پناه” بە دست پسرش و با استفادە از چاقو بە قتل رسید.

گفتە می‌شود کە فرزند این زن، ١٧ ساله بودە و تاکنون علت قتل وی بە دست فرزندش نامعلوم است.

همچنین یک زن ٥٥ سالە ساکن شهر ملکشاهی استان ایلام اقدام بە خودسوزی کردە و دچار ٩٠% سوختگی شدە است.

بە گفتە منابع مطلع این زن کُرد دچار “مشکلات روانی” بودە و در حیات خانە خود بعد از ریختن نفت بر بدنش اقدام بە خودسوزی می‌کند.
این زن ٥٥ سالە هم‌اکنون در بیمارستان سوختگی ایلام تحت مراقبت بودە و پزشک‌های این بیمارستان وضعیت جسمانی وی را “نامناسب” اعلام کردەاند.

همچنین روز جمعەچهارم بهمن‌ماه، یک پسر ١٩ سالە و یک دختر ١٥ سالە در ارومیە کە خواهر و برادر هم بودەاند بە دلالیل نامعلومی اقدام بە خودکشی و بە زندگی خود پایان دادەاند.

بنا بە تحقیاقات پلیس ارومیە، این خواهر و برادر بە علت “مشکلات خانوادگی” از طریق حلق‌آویز کردن بە زندگی خود پایان دادەاند. آژانس خبری کردپا 05 بهمن