برگزاری بیش از ۶ هزار جلسه آموزشی برای دانش آموزان با مشکلات یادگیری در کردستان

۰۸ تیر ۱۳۹۹

رنجبر از برگزاری ۶ هزارو ۵۰۰ جلسه آموزشی برای دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری در کردستان خبر داد.

خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با بیان اینکه تعطیلی مدارس به معنای تعطیلی آموزش نیست، گفت: با بهره گیری از روش‌های متنوع ومؤثر آموزشی وایجاد محیط‌های یادگیری پویا وبه منظور فعال سازی اوقات رسمی یادگیری واستمرار آن درخانه، بستر آموزش مجازی و پل ارتباطی بین ۱۶۰۰ دانش آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری و معلمان در کلاس‌های مجازی مشکلات ویژه یادگیری مهیا شد.

رنجبر با برشمردن این دانش آموزان بعنوان بزرگترین گروهی که از خدمات خاص آموزشی بهره مند می‌شوند، افزود: شناسایی دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری که حدود ۱۰ تا ۱۳ درصد از جمعیت دانش آموزی را تشکیل می‌دهند مشکل ودر عین حال بسیار مهم است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اشاره به پویش ملی آموزش تعطیل نیست، گفت: این پویش یکی از راهکار‌های مهم و موفق آموزش و پرورش برای جلوگیری از ایجاد فاصله بین دانش آموزان و معلمان است و دانش آموزان با بهره برداری از این پویش همانند زمانی که در مدارس حضور دارند به صورت پیوسته با معلمان وآموزش در ارتباط هستند.

او گفت: دانش آموزان پایه‌های اول تا ششم دوره ابتدایی مدارس عادی علی رغم داشتن هوش طبیعی یا بالاتر که در یک یا چند فرآیند روان شناختی پایه که در درک یا کاربرد زبان شفاهی نقش دارد وخود را به صورت مشکل در دروسی مانند خواندن، نوشتن یا محاسبات ریاضی نشان می‌دهد، مشکل داشته باشند برای گذراندن موفقیت آمیز دوره تحصیلات خود می‌توانند از خدمات مرا کز مشکلات ویژه یادگیری استفاده کنند.

رنجبر اعلام کرد: با تشخیص بهنگام مشکلات ویژه یادگیری وبا مداخلات آموزشی ودرمانی خاص می‌توان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ومشکلاتی که در اثر ناتوانی در تحصیل وارتباطات این دانش آموزان رخ می‌دهد به نتایج خوبی دست یافت.

او در ادامه اظهار داشت: یکی از عوامل نبود موفقیت تحصیلی در دانش آموزان، وجود مشکلات ویژه یادگیری در آنان است که منجر به افت تحصیلی وکاهش اعتماد به نفس آن‌ها می‌شود که لطمات جبران ناپذیری به لحاظ روانی و اقتصادی به کودک، خانواده ونظام آموزش وپرورش کشور وارد خواهدکرد.

رنجبر افزود: در این راستا حضور دانش آموزان در کلاس‌های مجازی، توجه به آن‌ها و کیفیت مطالب ارایه شده به دانش آموزان حایز اهمیت است که خوشبختانه در این زمینه معلمان دلسوز دانش آموزان با نیاز‌های ویژه دست به کار شده اند تا از اتلاف وقت دانش آموزان جلوگیری وفرآیند تعلیم وتربیت ادامه یابد.

انتهای پیام/ع