با توافق ستاد مقابله با کرونای تهران صورت گرفت ادامه فعالیت پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان در تهران/غربالگری سلامت دهان، دندان و گوش حذف شد

۲۸ تیر ۱۳۹۹

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به پرسشی درباره علت ادامه فعالیت پایگاه های سنجش سلامت بدو ورود به دبستان به رغم درخواست لغو این طرح از سوی دکتر زالی، فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونای تهران گفت: همان روز که دکتر زالی درخواست لغو فعالیت پایگاه ها را مطرح کرد ما مکاتبه ای با ستاد کرونای تهران انجام و هماهنگی های لازم را به عمل آوردیم. آنها پاسخ دادند که اگر پروتکل های بهداشتی رعایت شود و دغدغه ای نداشته باشیم پایگاه ها می توانند باز باشند.

به گزارش ایسنا، مسعود ثقفی در ادامه افزود: توافق با ستاد کرونای تهران صورت گرفته و به همین علت فعالیت پایگاه های سنجش ادامه یافت.

وی افزود: تعداد مراجعه کنندگان برای سنجش سلامت بدو ورود به پایه اول در شهر تهران روزانه ۲۰۰۰ نفر است که نهایتا در پایگاههای مختلف تقسیم می شوند و شاید در طول یک روز ۲۰ نفر به یک پایگاه بروند. ضمن آنکه پروتکلها رعایت می شوند و نگرانی خاصی از این بابت نداریم.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به اینکه به نظر می رسد این پیشنهاد به جهت کاهش تردد در سطح شهر مطرح شده بود گفت: ما از ستاد کرونای تهران استعلام کردیم؛ پایگاههای سنجش محصول همکاری مشترک آموزش و پرورش و سه دانشگاه علوم پزشکی است و افراد پروتکلها را رعایت می کنند.

ثقفی ادامه داد: اگر این کار را انجام ندهیم آغاز تحصیل دانش آموزان با مشکل بزرگی مواجه می شود و بچه ها نمی توانند به موقع ثبت نام کنند.

وی در پاسخ به اینکه چرا سنجش را برای مدتی به تعویق نمی اندازید؟ گفت: فاصله زمانی ما تا آغاز سال تحصیلی کاهش یافته و باید ۱۵ شهریور مدارس اغاز به کار کنند. دوم آنکه دغدغههای بهداشتی را در پایگاها کم کردهایم، به عنوان مثال غربالگری سلامت دهان، دندان و گوش انجام نمیشود. در واقع مواردی که احتمال بروز آسیب وجود داشت را حذف کردیم و فقط آزمونهای اساسی را انجام دادیم.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در ارتباط با شبکه خبر اضافه کرد: با توجه به شرایط تهران، موارد نوبت دهی به پایگاهها محدود است و پایگاهها وسعت دارند و دو نماینده از آموزش و پرورش و سه نماینده از سه دانشگاه علوم پزشکی حضور دارند و نگرانی کمی در این باره وجود دارد.

انتهای پیام