شهرستان جاجرم؛ متهمان خرید و فروش نوزاد بازداشت شدند

۲۸ تیر ۱۳۹۹

خبرگزاری هرانا – فرمانده انتظامی شهرستان جاجرم واقع در استان خراسان شمالی، گفت که دو فرد متهم به خرید و فروش نوزاد در این شهرستان بازداشت و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، فرمانده انتظامی جاجرم از بازداشت ۲ نفر از عاملان خرید و فروش نوزاد در این شهرستان خبر داد.

رضا قندی روز شنبه در این خصوص گفت: “پس از دریافت گزارشی در خصوص فعالیت افرادی در زمینه خرید و فروش نوزاد، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت که با تلاشی چند روزه محل اختفای این متخلفان شناسایی و در ۲ عملیات جداگانه ۲ متهم بازداشت و برای تکمیل تحقیقات به مقر انتظامی منتقل شدند”.

وی افزود: “متهمان در تحقیقات انجام شده مدعی شدند که نوزادی را از فردی معتاد در یکی از شهرهای شمالی کشور، که قصد فروش نوزاد خود را داشته، با پرداخت ۱۳۰ میلیون ریال پول تحویل گرفته‌‎اند. به گفته متهمان فروشنده و همسرش پس از گذشت چند روز از تحویل نوزاد، مجددا نوزاد را از آنان پس گرفته است.”

قندی ادامه داد: “بررسی های انجام شده مشخص کرد که فروشنده نوزاد تاکنون چندین بار اقدام به فروش نوزاد خود کرده و بعد از واریز وجه به حسابش و تحویل نوزاد، مجددا با استفاده از ترفندهای خاص، نوزاد را بازستانده و وجه دریافتی را نیز برگشت نداده است”.

این مسوول انتظامی افزود: “۲ متهم مزبور بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و اقدامات پلیسی و قضایی برای بازداشت سایر متهمان این پرونده در جریان است.”