یاسوج؛ پسر نوجوانی که اقدام به خودکشی کرده بود جان باخت

۰۵ شهریور ۱۳۹۹

خبرگزاری هرانا – هفته گذشته یک پسر نوجوان ۱۶ ساله در شهر یاسوج با خوردن قرص اقدام به خودکشی کرد و به بیمارستان منتقل شد. پس از چند روز به سر بردن در وضعیت مرگ مغزی نهایتا روز یکشنبه علائم حیاتی‌اش بصورت کامل از بین رفت و بیمارستان فوت او را تایید کرد. سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک پسر نوجوان ۱۶ ساله در شهر یاسوج که هفته گذشته پس از اقدام به خودکشی به بیمارستان منتقل شده بود، روز یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ علائم حیاتی‌اش بصورت کامل از بین رفت و بیمارستان فوت او را تایید کرد.

هویت این پسر نوجوان «مانی درخشان زاده، ۱۶ ساله، اهل و ساکن یاسوج” توسط هرانا احراز شده است.
این پسر نوجوان هفته گذشته با خوردن قرص اقدام به خودکشی کرد و به بیمارستان منتقل شد. علائم حیاتی او پس از چند روز به سر بردن در وضعیت مرگ مغزی نهایتا روز یکشنبه ۲ شهریور بصورت کامل از بین رفت و بیمارستان فوت او را تایید کرد.

پیکر مانی درخشان زاده پس از تایید فوت به سردخانه بیمارستانی در شهر یاسوج منتقل و نهایتا در قبرستان شهر یاسوج به خاک سپرده شد.

از دلایل خودکشی این پسر نوجوان تا زمان تنظیم این گزارش اطلاع دقیقی در دست نیست؛ یا این حال برخی منابع محلی دلیل خودکشی وی را ناشی از مشکلات اقتصادی خانواده وی عنوان کرده‌اند.

سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.
یاسوج شهری در جنوب غربی ایران و مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است.

هرانا پیشتر نیز روز یکشنبه ۲ شهریور طی گزارشی دیگر در همین استان، از خودکشی یک دامدار جوان اهل شهرستان بهمئی که با حلق آویز کردن خود اقدام به خودکشی کرد و جان باخت، خبر داد.