عدم ایمن سازی معابر عمومی؛ مرگ کودک ۴ ساله در پی اتصال برق در تهران

۰۴ شهریور ۱۳۹۹

خبرگزاری هرانا – یک کودک ۴ ساله هنگام بازی در محله منطقه سکونتشان واقع در کوچه هادی در چهارراه خلیج‌فارس تهران، در پی برق گرفتگی جان خود را از دست داد. به گفته پدر این کودک، در کنار تیربرق کوچه، یک میله آهنی بود که کابل برق به آن متصل بود. کیارش دستش را به میله آهنی گرفت و درجا خشک شد. شامگاه ۱۸ مردادماه نیز پسری ۱۲ ساله‌ در پارک لاله تهران در پی حادثه ای مشابه و به علت اتصال برق جان باخته بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از روزنامه ایران، شب یکشنبه ۲ شهریورماه ۱۳۹۹، یک کودک ۴ ساله به نام «کیارش گراوند» هنگام بازی در محله منطقه سکونتشان واقع در کوچه هادی در چهارراه خلیج‌فارس تهران، در پی برق گرفتگی جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، کیارش پسر ۴ ساله خانواده با برادر کوچکش در حال بازی بودند که با دیدن دوستانشان که در کوچه پای تیربرق نشسته بودند، با خوشحالی به طرف آنها دویدند. این آخرین سکانسی بود که پدر کیارش از شادی پسرش به خاطر دارد و بعد از آن حادثه‌ای رقم خورد که زندگی را به کام مرد جوان و خانواده‌اش تلخ کرد.

کیانوش، پدر کیارش در حالی که برای مراسم تدفین پسر ۴ سال و نیمه‌اش آماده می‌شد، با گریه گفت: “در کنار تیربرق کوچه، یک میله آهنی بود که کابل برق به آن متصل بود. بچه‌ام مقابل چشمان من دستش را به میله آهنی گرفت و درجا خشک شد، برق او را گرفت. بچه‌ام را بغل کردم و با موتورسیکلت به بیمارستان «فیاض‌بخش» بردم، اما نیم ساعت بعد از این ماجرا گفتند پسرم فوت کرده است”.

گزارش مرگ این پسر خردسال به بازپرس مصطفی واحدی اعلام شده و بازپرس جنایی دستور بررسی علت حادثه و شناسایی مقصران را صادر کرده است.

شامگاه ۱۸ مرداد امسال نیز پسری ۱۲ ساله‌ به ‌نام مهدی در پارک لاله تهران در حال بازی پینگ‌پنگ بود که توپ او داخل باغچه افتاد و زمانی که پسرک برای برداشتن توپش به سمت باغچه رفت، دستش به تیر برق خورد و به علت اتصال برق جان باخت.