غرق شدن یک کودک در گودال ذخیره آب در شهرستان دشتیاری

۱۶آبان ۱۳۹۹

خبرگزاری هرانا – روز پنج شنبه ۱۵ آبان ماه، عدم وجود حفاظ استاندارد موجب غرق شدن یک کودک از اهالی شهرستان دشتیاری در “هوتگ” (گودال ذخیره آب) و جان باختن او شد. به دلیل فقدان آب لوله کشی در بسیاری از روستاهای جنوب و جنوب شرق کشور، هوتگ ها منبعی برای تامین آب آشامیدنی و مصرفی روستائیان هستند. سالانه کودکان بسیاری در این هوتگ ها غرق شده و یا مورد حمله گاندو ها قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، روز پنج شنبه ۱۵ آبان ماه ۹۹، یک کودک از اهالی شهرستان دشتیاری در گودال های آب “هوتگ” غرق شد و جان باخت.

در این گزارش هویت این کودک “محمود” ۹ ساله اهل روستای “نندو بازار” بخش “پلان” شهرستان دشتیاری عنوان شده است.

در این گزارش آمده است: “این کودک در حال عبور از کنار هوتگ بوده که پای او سُر خورده و به داخل آب افتاده است”.

در هفته های اخیر معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس، آب آلوده مصرفی مردم جنوب شرقی ایران را به همراه داشت و با خوردن این آب، به بحران بی‌آبی در این مناطق اعتراض کرد و پیشنهاد خوردن این آب را که از هوتگ تامین شده بود به مسولان دولتی ایران داد.

به دلیل فقدان آب لوله کشی در بسیاری از روستاهای مناطق جنوبی و جنوب شرقی کشور، هوتگ ها علیرغم بی توجی مسئولین در استانداردسازی، منبعی برای تامین آب آشامیدنی و مصرفی روستائیان است.

این در حالیست که دو سد بزرگ زیردان و پیشین با میلیون ها متر مکعب آب ذخیره شده، در نبود فقدان شبکه آبرسانی تبخیر می شوند و مردم از آن محروم هستند.

سالانه کودکان بسیاری در این هوتگ ها غرق شده و یا مورد حمله گاندوها قرار می‌گیرند.