قصور پزشکی؛ وضعیت وخیم نوزاد و مادر در برازجان

۱۵ آبان ۱۳۹۹

خبرگزاری هرانا – تشخیص اشتباه یک پزشک در برازجان باعث پاره شدن رحم یک زن و زایمان پیش از موعد او از طریق سزارین شد. هم اکنون حال نوزاد وخیم عنوان شده و پزشک مذکور به اشتباه یک لانگ گاز را در شکم مادر که رحم خود را نیز به دلیل اشتباه پزشکی از دست داده جا گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، در روزهای اخیر یک زن برای انجام زایمان در مسیر بیمارستانی در برازجان با مشکلاتی روبرو شد و اکنون مادر و نوزاد در وضعیت مطلوبی نیستند.

پیگیری‌ها بیانگر قصور پزشکی در خدمات دهی به این خانم بوده است که منجر به جداسازی رحم و جاماندن گاز استریل در شکم مادر و همچنین وضعیت نامطلوب جسمی نوزاد شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع آگاه آمده است: “روز دوشنبه ۱۲ آبان، یک زوج برای زایمان به بیمارستان مراجعه کرده و پزشک شیفت مادر باردار را برای اقدامات اولیه و مراقبتی پذیرش می‌کند. علی رغم اینکه مادر باردار ۴۸ ساعت فرصت داشته ولی پزشک معالج با انجام مراحل اولیه زایمان طبیعی از جمله تزریق آمپول فشار و … به همراه ماما اقدام به طی مراحل زایمان طبیعی مادر می‌کند.”

وی افزود: “در این بین به علت پیش از موعد بودن زایمان و اهمال پزشک متخصص در انجام مراحل، رحم مادر دچار پارگی می‌شود و خونریزی داخلی رخ می‌دهد. پزشک دستور انتقال بیمار به اتاق عمل و انجام سزارین را می‌دهد که پس از پاره کردن شکم مجبور به تخلیه کامل رحم از بدن بیمار می‌شوند. سپس شکم مادر را دوخته و به دلیل حجم بالای خون از دست رفته، او را به بیمارستان گنجی منتقل می‌کنند.”

جاماندن گاز استریل

این منبع ادامه داد: “پس از این انتقال پزشک متوجه جاگذاشتن یک عدد لانگ گاز در شکم مادر می‌شوند که پس از عکس برداری یقین حاصل می‌کنند ولی بنا به شرایط وخیم بیمار تاکنون اقدام به عمل جراحی مجدد و خروج لانگ گاز نکرده‌اند. پس از تمامی این اتفاقات، پزشک متخصص اقدام به تغییر صورت گزارش پرونده بیمار می‌کند و گزارش اولیه را امحا می‌کند که مسئولان بیمارستان با شک به این موضوع و تحقیق در این مورد، بقایای گزارش اولیه را از سطل زباله بیمارستان کشف و ضبط می‌کند.”

اکنون مادر در شرایط عادی به سر می‌برد و کم کم باید آماده عمل مجدد برای خروج لانگ گاز شود ولی حال نوزاد وی وخیم گزارش شده است.