دانشجوی زندانی ” بهاره هدایت ” را آزاد کنید

خانم هدایت  از سال ٨٨ در زندان اوين به سر ميبرد .

ماده 5  اعلامیه جهانی حقوق بشر

هیچ کس نمی بایست مورد شکنجه یا بیرحمی و آزار، یا تحت مجازات غیرانسانی و یا رفتاری قرارگیرد که منجر به تنزل مقام انسانی وی گردد.

ماده 11 اعلامیه جهانی حقوق بشر

۱. هر شخص متهم به جرمی کیفری، سزاوار و محق است تا زمان احراز و اثبات جرم در برابر قانون، در محکمه ای علنی که تمامی حقوق وی در دفاع از خویشتن تضمین شده باشد، بیگناه تلقی شود.

۲.هيچ کس نبايد برای انجام دادن يا انجام ندادن عملی که در موقع ارتکاب آن ، به موجب حقوق ملی يا بين المللی جرم شناخته نمی شده است، محکوم شود. همچنين هيچ مجازاتی شديدتر از مجازاتی که در موقع ارتکاب جرم به آن تعلق می گرفت، دربارۀ کسی اعمال نخواهد شد.

بهاره هدایت فعال دانشجويى با اتهام‌هایی مانند “فعالیت تبلیغی علیه نظام”، “مصاحبه با رسانه‌های بیگانه”، “اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی” به ۹ سال و نیم حبس محکوم شده است. بنا به اظهارات امین احمدیان، همسر بهاره هدایت، وی نیاز به درمان‌های پزشکی مداوم دارد و به گفته پزشکان عدم درمان بموقع، امکان مادر شدن را از او خواهد گرفت. خانم هدایت علیرغم احتياج مبرم به درمان پزشكى، از سال ٨٨ در زندان اوين به سر ميبرد .

ما فعالین حقوق بشر در ایران ضمن محکوم نمودن این حکم ناعادلانه و بی اساس علیه خانم هدایت، دستگاه قضائی و در رأس آن حکومت جمهوری اسلامی را مسئول مستقیم به مخاطره افتادن سلامتی ایشان و سایر زندانیان دانسته و خواهان آزادی بدون قید و شرط وی جهت انجام هرچه سریعتر امور درمانی و تأمین سایر حقوق تضییع شده می باشیم.

463

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو